ممنوعیت معاملات دیجیتال برای کاربران روسی توسط صرافی بلاروسی Currency.com

ممنوعیت معاملات دیجیتال برای کاربران روسی توسط صرافی بلاروسی Currency.com
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Currency.com، یک صرافی دیجیتال با ریشه بلاروسی، فعالیت‌ های کاربران روسی خود را به حالت تعلیق درآورده است. براساس اعلام رسمی این پلتفرم دیجیتال، این اقدام محدودکننده در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین است و همچنین کاربران روسی در سایر حوزه ‌های قضایی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، همچنین اعلام کرد که افتتاح حساب های جدید نیز برای کاربران روسی را متوقف خواهد کرد و کاربران روسی سایر کشورها و مناطق تحت تأثیر این تصمیم قرار نخواهند گرفت.

در بیانیه ‌ای که اواخر روز سه ‌شنبه، 12 آوریل توسط این پلتفرم منتشر شد، ویتالی کدیک، مدیر اجرایی بخش اوکراینی این شرکت، گفت که تهاجم روسیه خشونت و بی‌نظمی را برای مردم اوکراین به ارمغان آورده است و افزود: ما تجاوز روسیه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنیم. ما در کنار اوکراین و همه کسانی که این جنگ وحشتناک را محکوم می کنند، می ایستیم. همچنین همکاری خود با کاربران روسی را قطع خواهیم کرد. این صرافی دفاتری در نیویورک، لندن، جبل الطارق، ویلنیوس و ورشو دارد.

صرافی ارزهای دیجیتال Currency.Comبلاروسی

Currency.com که توسط کارآفرین فن آوری بلاروسی ویکتور پروکوپنیا تأسیس شد، در ابتدا در بلاروس، متحد سیاسی اقتصادی و نظامی نزدیک روسیه مستقر و دارای مجوز بوده است.  Currency.com یک پلتفرم دیجیتال آنلاین از دارایی ‌های توکن ‌شده است که برای انجام معاملات پیچیده سریع و آسان طراحی شده است. علاوه بر ارائه معاملات ارزهای دیجیتال، Currency.com از تجارت کلاس‌ های دارایی سنتی ‌تر به شکل توکن‌ شده پشتیبانی می‌ کند.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت Currency.Comبلاروسی، یک شرکت دیجیتال حقوقی است که در سال 2018 در مینسک ثبت شده است. Currency.com اولین صرافی دارایی های دارای توکن تنظیم شده در جهان است که ارزهای دیجیتال سریع و ایمن و توکن های دیجیتالی را معامله می کند.

در اواخر فوریه، درست پس از عبور نیروهای روسی از مرز اوکراین، رسانه خبری ارزهای دیجیتال پورتال تجاری روسی RBC به نقل از نمایندگان Currency.com اعلام کرد که صرافی قصد ندارد کاربران روسی را ممنوع کند.
از زمان آغاز خصومت ها، Currency.com بیش از 1 میلیون دلار به طرح های بشردوستانه در اوکراین کمک کرده است. این بودجه توسط مؤسسات دولتی و سازمان ‌های داوطلب برای کمک به اوکراینی ‌های بی سرپناه و مراقبت ‌های پزشکی در اوکراین استفاده می ‌شود.

براساس وب سایت رسمی این صرافی دیجیتال، این شرکت خدمات بیش از 2000 دارایی دیجیتال و ارزهای دیجیتال پرمعامله را در فهرست ارزهای دیجیتال خود دارد و قوانین صرافی کاملاً تنظیم شده و مطابق با قوانین ضدپولشویی،AML و شناسایی هویت کاربران، KYC می باشد.
 

تگ ها