ممنوعیت پرداخت ارزهای دیجیتال در تایلند

ممنوعیت پرداخت ارزهای دیجیتال در تایلند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) در تلاشی مداوم برای ایجاد یک بازار ارز دیجیتال تنظیم شده برای عموم مردم، ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت را اعلام کرده است. به موازات آن، کمیسیون قانون جدیدی را پیشنهاد کرد که خواستار افشای اطلاعات مربوط به کیفیت خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات از کسب ‌وکارهای ارز دیجیتال از جمله کارگزاران، صرافی‌ها و فروشندگان است.
کمیسیون امنیت و مبادلات تایلند روز چهارشنبه اعلام کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت از اول آوریل ممنوع خواهد کرد. رگولاتور نگرانی ‌های مربوط به پولشویی و ناتوانی بانک مرکزی در ورود و ارائه کمک را دلیل این ممنوعیت عنوان کرد.
طبق اطلاعیه صادر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) ، پس از بحث در مورد پیامدهای آن با بانک مرکزی تایلند (BOT) به کسب و کارهای منطقه توصیه شده است که از آوریل 2022 پرداخت های ارز دیجیتال را نپذیرند. کسب ‌وکارهایی که از قوانین جدید ارزهای دیجیتال پیروی نمی‌ کنند، مشمول اقدامات قانونی از جمله تعلیق یا لغو موقت خدمات خواهند بود.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) تاکید کرد که فقط استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت ها ممنوع و تجارت ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال را ممنوع نمی کند. استفاده از ارزهای دیجیتال در دو سال اخیر در بین مردم محلی و بیزنس های محلی محبوب ‌تر شده است.
در ژانویه امسال مقامات تایلند طرح تنظیم پرداخت دارایی های دیجیتال در این کشور را مورد بررسی قرار دادند. براساس آخرین بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC)، دارایی های دیجیتال به دلیل نوسانات و کارمزدهای بالای تراکنش، کارایی بهبود یافته ای را برای بازار پرداخت ارائه نمی دهند.
اقدامات دولتی در خصوص قوانین ارزهای دیجیتال
بانک مرکزی تایلند(BOT)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) و همچنین سایر سازمان ‌های دولتی، مزایای فن آوری‌ های پشت دارایی ‌های دیجیتالی مانند بلاک چین و ارزش آنرا می‌ شناسند و از استفاده از فن آوری برای نوآوری بیشتر حمایت می‌ کنند.
علاوه بر این، اهداف تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) ، سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط کسب و کارهای ارز دیجیتال و تضمین امنیت سرمایه گذاران می باشند.
براساس نمودار ارائه شده توسط SEC ، شکایات مختلفی در 12 ماه گذشته دریافت کرده ‌اند که مربوط به خرابی سیستم، خدمات ناقص خرید و موارد دیگر از جمله این موارد می باشند. بر اساس داده ها، سرمایه گذاران تایلندی با بیشترین مشکلات مربوط به خرید مواجه شدند که ممکن است یکی از دلایل اصلی ممنوعیت پرداخت های دیجیتال باشد.
براساس گزارش دسامبر2021 کوین تلگراف، دولت تایلند کار بر روی آماده سازی یک چارچوب نظارتی جدید را با تعریف خطوط قرمز برای صنعت ارزهای دیجیتال را تایید کرده است.
مقامات تایلند در اوایل ماه مارس اعلام کردند که معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی ‌های مورد تایید دولت تا سال 2023 از 7درصد مالیات بر ارزش افزوده (VAT) معاف خواهند بود. علاوه بر این، سیاست مالیاتی بازنگری شده به معامله‌ گران اجازه جبران ضررهای سالانه در برابر سود سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال خود در چندین دارایی دیجیتال را می دهد.
 

تگ ها