منچسترسیتی، اولین استادیوم فوتبال جهان در متاورس 

منچسترسیتی، اولین استادیوم فوتبال جهان در متاورس 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

منچسترسیتی، قهرمان فعلی لیگ برتر انگلیس، ساخت اولین استادیوم فوتبال جهان در متاورس را با کمک متخصصان واقعیت مجازی (VR) سونی آغاز کرده است. طی یک قرارداد سه ساله، منچسترسیتی با سونی همکاری خواهد کرد.

این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود می باشد. براساس گزارش اختصاصی inews.co.uk تیم هایی از متخصصان این شرکت قبلاً از استادیوم Etihad بازدید کرده اند تا به صورت دیجیتالی از آن نقشه برداری کنند و نسخه واقعیت مجازی آن را توسعه دهند.

استادیوم باشگاه، Etihad ، به لطف تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری اسکن اسکلتی که توسط Hawk-Eye، یکی از شرکت های تابعه غول فناوری و سرگرمی، توسعه یافته، به هسته مرکزی منچستر سیتی در دنیای واقعیت مجازی تبدیل خواهد شد.

مقامات منچسترسیتی که روی این پروژه کار می کنند، روزی را می بینند که ورزشگاه مجازی Etihad از میلیونها بیننده و هواداران منچستر سیتی در تمام دنیا پر خواهد شد. این فن آوری به میلیونها هوادار منچستر سیتی این امکان را میدهد که در هرکجای این سیاره زندگی میکنند و اگر امکان سفر به منچستر را ندارند در منزل خود بتوانند با آسایش بازیهای قهرمان لیگ برتر انگلیسی، منچستر سیتی را تماشا کنند.

همچنین ایده هایی برای ملاقات بازیکنان با هواداران جهانی منچستر سیتی و برقراری ارتباط با یکدیگر و خرید اقلام غیر قابل دسترس در دنیای واقعی نیز در متاورس مورد بحث قرار گرفت.

نوریا تاره Nuria Tarre، مدیر ارشد بازاریابی و تعامل با هواداران گروه فوتبال منچستر سیتی، گفت: تمام چیزی که ما می توانیم از داشتن یک متاورس تصور کنیم این است که شما می توانید یک بازی را از زوایای مختلف از نو بسازید و تماشا کنید.

 همچنین می توانید بازی را به صورت زنده تماشا کنید، می توانید ورزشگاه را تا آنجا که می خواهید پر کنید. چون دنیای متاورس نامحدود و کاملا مجازی است. وی افزود: فکر می‌کنم تصویر سنتی کسی که روی مبل نشسته و در حال تماشای صفحه نمایش است.

 چیزی است که نمی‌توانیم بصورتی که هرگز فکرش را نکرده ایم تصور کنیم، فن آوری خیلی سریعتر از آنچه ما فکر می کنیم پیش می رود. ممکن است درک اکنون ما  از متاورس تا پنج یا ده سال آینده کاملا درگرگون شود.
اگر فوتبال در متاورس موفقیت آمیز باشد، این پتانسیل را خواهد داشت تا شیوه توزیع را نیز متحول کند. متاورس می تواند اقتصاد صنعت ورزش را هم بطرز عجیبی تغییر دهد.

تیم ها اکنون به فروش مستقیم تماشای فوتبال از طریق متاورس به هواداران جهانی فکر می کنند، شاید در آینده تحولی جهانی از طریق متاورس های مختص هواداران نیز ایجاد شود. امیدوارم زنده باشیم و این فن آوری که نفس را بند میاره را ببینیم.
 

تگ ها