موزه مشاهیر اوکراین و رونمایی از NFT ایلان ماسک

موزه مشاهیر اوکراین و رونمایی از NFT ایلان ماسک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت اوکراین یک گالری مجازی از آثار هنری مبتنی بر NFT ایجاد کرده که برای فروش نیستند، اما به عنوان ابراز قدردانی به خانواده ‌های سلطنتی و دانشمندان مشهور در گذشته حفظ خواهد شد. ایلان ماسک، رئیس و خریدار توییتر و تسلا، اولین کسی است که وارد این تالار مشاهیر مجازی شده است.

گفته می ‌شود تصمیم ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره ‌ای اسپیس ایکس استارلینک برای کمک به اوکراین در طول تهاجم روسیه، تقویت بزرگی برای ارتش اوکراین بوده است، از این رو تالار مشاهیر مجازی تصمیم گرفته که برای قدردانی از حرکت ان اف تی او را بسازد.

تالار مشاهیر مجازی در پلتفرم MetaHistory Museum of War میزبانی و توسط صرافی ارزهای دیجیتال Kuna اداره می‌ شود و ذینفع نهایی تمام سرمایه‌ های جمع ‌آوری ‌شده در این پلتفرم، وزارت تحول دیجیتال اوکراین می باشد. براساس اظهارات بنیانگذاران این موزه مجازی، این آثار در قدردانی از افرادی است که در حمایت از اوکراین در طول جنگ دریغ نکرده اند. ان اف تی های میلا کونیس، التون جان، جرد لتو، جیم کری، و بندیکت کامبربچ نیز آماده ارائه در تالار مشاهیر می باشد.

کمک های مردمی جهانی به اوکراین در دارایی های دیجیتال

کمک ‌های ارزهای دیجیتال منبع اصلی حمایت از اوکراین بوده است. سازمان غیرمتمرکز خودمختار UkraineDAOبیش از 7 میلیون دلار پرداخت مستقیم ارزهای دیجیتال برای سازمان‌های غیرانتفاعی در این کشور جمع‌ آوری کرده است که با پشتیبانی فروش توکن ‌های غیرقابل تعویض پرچم اوکراین (NFTها) و توسط گروه های هنری بسیاری حمایت می‌ شود.

از ابتدای جنگ تا کنون دولت اوکراین از جامعه جهانی ارزهای دیجیتال و هنرمندان دیجیتال خواسته تا با NFT به اوکراین کمک کنند. وزارت تحول دیجیتال، قبلاً یک پلتفرم برای کمک ‌های ارزهای دیجیتال برای تأمین بودجه تلاش ‌های جنگی کشور راه‌ اندازی کرده است. مدیر دارایی های دیجیتال اهدایی، گفت که بسیاری از تامین کنندگان ارتش اوکراین ترجیح می دهند به صورت دیجیتال پول دریافت نمایند.

طبق وب‌ سایت رسمی وزارت تحول دیجیتال، همه NFTهایی که توسط کمپین کمک به اوکراین تا کنون جمع ‌آوری شده است، صرف بودجه دولت می ‌شود. همچنین، موزه NFT ادعا کرد که بخش اول مجموعه آثار هنری خود را در ماه گذشته با عنوان در ستایش آزادی و موفقیت بزرگ منتشر کرده است و 800.000 دلار از فروش آن ها جمع آوری کرده است. دومین دسته از NFTها، براساس اعلام رسمی در توییتر، در تاریخ 1 می در دسترس خواهد بود.

اوکراین در ماه مارس قانونی را تصویب کرده است که یک چارچوب قانونی برای صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور ایجاد می کند. به گفته وزارت تحول دیجیتال اوکراین، این قانون به صرافی ‌های ارزهای دیجیتال خارجی و اوکراینی اجازه می ‌دهد تا به صورت قانونی فعالیت کنند و مبادلات ارزهای دیجیتال در طول جنگ تسهیل یابد. در سال 2021 بر اساس داده های Chainalysis، این کشور از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است.
 

تگ ها