نتایج رای گیری حفظ ApeCoin DAO در اکوسیستم اتریوم

نتایج رای گیری حفظ ApeCoin DAO در اکوسیستم اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از یک دوره رای گیری شش روزه، نتایج نهایی نشان می دهد که 53.59 درصد از شرکت کنندگان ایپ کوین از حفظ توکن در زنجیره اکوسیستم اتریوم حمایت کرده اند و در مجموع 7.1 میلیون توکن APE برای حفظ توکن در اکوسیستم اتریوم ارسال شده است.

جامعه دیجیتال ایپ کوین، خود را از طریق ApeCoin DAO، چارچوب حاکمیتی غیرمتمرکز که از صندوق اکوسیستم پشتیبانی می کند، اداره می کند. ApeCoin DAO، سیستم حاکمیتی ایپ کوین پیشنهاد رسمی خود را در تاریخ 2 می منتشر کرد تا در خصوص حفظ توکن در اکوسیستم اتریوم تصمیم گیری نمایند.

این فرایند پس از اظهارات اخیر یوگا لبز؛ در خصوص مهاجرت APE به بلاک چین دیگر مورد رای گیری جامعه ایپ کوین قرار گرفته است. براساس پیشنهاد سیستم حاکمیتی، ایپ کوین برای بهبود مقیاس پذیری شبکه باید به زنجیره بلاک چین دیگری مهاجرت کند. بر همین اساس ایپ کوین باید در اتریوم یا در یک راه حل مقیاس پذیر L2 که توسط بلاک چین اتریوم ایمن شده است باقی بماند. پیشنهاد بهبود توکن ایپ کوین با عنوان AIP-41 برای حفظ توکن در اکوسیستم اتریوم ارائه شده است.

دلایل مهاجرت ApeCoin به زنجیره لایه 2 اتریوم

براساس اظهارات تیم توسعه اکوسیستم در چند وقت اخیر، کارمزدهای اتریوم بسیار کاهش یافته و به کمتر از 3 دلار در هر انتقال رسیده است. در حال حاضر میانگین هزینه کارمزد اتریوم از 0.0056 دلار تا 9.87 دلار در هر انتقال متغییر است و هزینه جابجایی یک ارز دیجیتال ERC20 مانندApeCoin (APE) پرهزینه تر از انتقال اتریوم ساده می باشد. کاهش شدید تورم کارمزد اتریوم و فقدان شمول یا یکپارچگی مالی، با توئیت یوگا لبز تشدید شد، براساس اظهارات یوگا لبز ApeCoin باید به زنجیره لایه 2 اتریوم مهاجرت کند تا به درستی مقیاس ‌بندی شود.

علیرغم پیشنهاد یوگا لبز، AIP-41 مشتاقانه از مهاجرت از اتریوم حمایت کرده و اظهار داشته که تصمیم مهاجرت به یک زنجیره متفاوت، یک تلاش پرهزینه، پرخطر و پیچیده است که احتمالا منجر به سقوط شبکه، یا رها شدن توسط یوگا لبز، ایپ کوین دائو و سایر نهادهای پشتیبان آن خواهد شد. همچنین برخی از اعضاء به راه حل های مقیاس پذیری مانند پروتکل آربیتروم وان، پروتکل لایه دوم Zksync، پروتکل اپتیمیزم و پروتکلImmutable X را برای انتقال پیشنهاد داده اند. پروتکل آولانچ نیز از دیگر گزینه های پیشنهادی بوده است.

مجموع آرای پیشنهادی برابر با 3.8 میلیون موافق و 3.3 میلیون مخالف بوده است که در کل 53.59 درصد موافق این اقدام بوده اند. همچنین براساس اظهارات ایپ کوین دائو این نتیجه کاملاً قطعی نبوده و احتمالا در یک دوره سه ماهه دیگر پیشنهادهای ارائه شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.