نتایج نشستG20در بالی، اندونزی

نتایج نشستG20در بالی، اندونزی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر دارایی اندونزی سری مولیانی ایندراواتی و رئیس بانک اندونزی پری وارجییو در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره نتایج سومین نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی G20 که از 15 تا 16 جولای در بالی، اندونزی برگزار شد، توضیحاتی ارائه کرده اند.

براساس اظهارات مقامات مالی اندونزی، با وجود تنش های روسیه و اوکراین، کشورهای گروه 20 بر روی اکثر موضوعات ارائه شده توافق کرده اند.

به گفته وزیر دارایی اندونزی، این نشست درخصوص مالیات و توسعه برگزار شد و سران مالی گروه 20 موفق به توافق بر سر تعدادی از ابتکارات پشنهادی شده است و مقامات مالی G20 مشکلات مختلف اقتصادی و مالی جهانی را نیز مدنظر خود قرار داده اند.

اعضای گروه 20 شامل؛ آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا می باشند که براساس اظهارات وزیر دارایی اندونزی، 14 بند از پیش نویس جلسه مورد توافق همه اعضای گروه 20 قرار گرفته است.

اولویت دستور کار جلسات نشست بالی

در سومین نشست گروه 20 در بالی، هفت دستور کار  از جمله وضعیت و خطرات اقتصادی جهانی، سلامت جهانی، چارچوب مالی بین المللی، مسائل بخش مالی، مالی پایدار، زیرساخت ها و مالیات بین المللی در اولویت بحث قرار داشته است.

در مورد وضعیت اقتصادی جهانی و ریسک های مالی احتمالی موجود، وزرای دارایی G20 و روسای بانک مرکزی درباره تأثیر تجاوز روسیه به اوکراین، به ویژه بر تامین انرژی، غذا و بحران های مالی بحث کرده و پیشنهاداتی را ارائه نموده اند.

طبق اظهارات وزیر دارایی اندونزی، سری مولیانی ایندراواتی؛ اندونزی به عنوان میزبان نشست بالی حمایت دو کشور قدرتمند گروه 20 یعنی روسیه و ایالات متحده از اوکراین را در شرایط حساس کنونی ایجاد شده توسط روسیه مد نظر قرار داده است. با این حال اندونزی و سایر اعضای گروه 20، به عنوان بزرگترین مجمع همکاری های اقتصادی جهان که سابقه طولانی در حل مشکلات مختلف جهانی دارد، روسیه را مقصر وضعیت موجود دانسته اند.

با این حال، رئیس بانک مرکزی اندونزی اظهار داشت که با وجود تنش های ایجاد شده از سوی دولت روسیه، همه اعضای گروه 20 بر حفظ  و ادامه همکاری های موجود توافق کرده اند. وزیر دارایی اندونزی در نهایت اظهار داشت که تمرکز این نشست دو روزه صرفاً بر تنش‌ های اوکراین نبوده و هفت برنامه اقتصادی تدوین‌ شده از سوی دولت اندونزی در اولویت نشست بوده است.

مقامات G20 سه موضوع؛ چارچوب بهداشت جهانی، تحول اقتصاد دیجیتال و انتقال انرژی را به عنوان اولویت امروز جامعه طبقه بندی و اظهار داشته اند که استراتژی خروج جامع و در راستای بهبود جهانی بررسی و تنظیم موارد تعیین شده می باشد.

تگ ها