نرخ تورم در ایالت متحده همزمان با نشست فدرال رزرو 

 نرخ تورم در ایالت متحده همزمان با نشست فدرال رزرو 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

درست چند روز قبل از نشست فدرال رزرو ایالات متحده، نرخ تورم به یک نگرانی اصلی برای وال استریت تبدیل شده است. ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا در ایالات متحده، اواخر یکشنبه 13 مارس در توییتی نظر افراد را در مورد نرخ تورم احتمالی در چند سال آینده پرسیده است. همچنین  ماسک اضافه کرده که در کنار حفظ بیت کوین، اتر و دوج کوین به خرید دارایی های فیزیکی برای عبور از موج تورم روی خواهد آورد.

افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و مسکن تورم در ایالات متحده را به بالاترین حد در چهار دهه گذشته رسانده است و انتظار می‌رود که جنگ روسیه و اوکراین وضعیت را بدتر کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده هفته گذشته در مصاحبه ای با سی ان بی سی گفت: احتمالاً شاهد سال دیگری با تورم بالا خواهیم بود. یلن افزود، وضعیت در اوکراین تورم را تشدید کرده است و گزارش‌های تورم آتی شواهد بیشتری از تأثیر جنگ پوتین علیه اوکراین بر تورم ایالات متحده را نشان خواهند داد.

نگرانی جهانی از نرخ توم

به نظر می رسد عموم مردم در سراسر جهان به طور یکسان نگران افزایش نرخ تورم جهانی هستند. با توجه به Google Trends، ابزاری که به طور گسترده برای سنجش علاقه عمومی یا خرده فروشی به موضوعات پرطرفدار استفاده می شود، "نگرانی از نرخ تورم" در 18 سال گذشته ارزش 100 را برای جستارهای جستجوی جهانی به دست آورده است.

امتیاز 100 نشان دهنده حداکثر تعداد جستجوهای مشاهده شده برای یک عبارت در یک بازه زمانی معین می باشد، به عبارت دیگر، بیشتر مردم نگران افزایش قیمت ها هستند و وب را برای اطلاعاتی در مورد وضعیت بد و راه هایی برای محافظت در برابر آن بررسی می کنند.

رونق ارزهای دیجیتال پوششی برای تورم جهانی

جامعه ارزهای دیجیتال و افرادی مانند ایلان ماسک و مدیر عامل میکرو استراتژی، مایکل سیلور، بیت کوین را به عنوان پوششی در برابر تورم، معادل دیجیتالی طلا، در نظر می گیرند.

تورم دلار آمریکا اکنون در بالاترین حد خود در 4 دهه گذشته است و تورم دارایی ‌ها دو برابر نرخ تورم ارز فیات است. هرچند بیت‌ کوین اخیراً به دلیل ترس از انقباض پولی سریع‌ تر توسط فدرال رزرو، عملکرد کمتری از طلا داشته است، ناظران همچنان از مورد استفاده طولانی‌ مدت آن به عنوان ذخیره دارایی‌ های ارزشی مطمئن هستند.

تورم احتمالاً برای چند سال به طور مداوم بالا خواهد بود. این موضوع به تز بیت‌ کوین به عنوان پوشش محافظ می ‌افزاید و می ‌تواند تخصیص پرتفوی بیشتری به یک دارایی نقدی با یک سیاست پولی مستقل و یک سیاست سخت را تشویق کند. 

براساس خبرنامه روزانه Genesis Global Trading در 25 فوریه: بیت کوین در زمان انتشار نزدیک به 39000 دلار معامله می شد که نشان دهنده افزایش 3 درصدی روزانه بوده است.

احتمالاً فدرال رزرو اواخر این هفته هزینه های استقراض را 25 واحد افزایش خواهد داد که نشان دهنده ادامه مبارزه با تورم در بقیه سال است. بیت کوین در چهار ماه گذشته تقریباً 40 درصد سقوط کرده است که عمدتاً به دلیل ترس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.
 

تگ ها