نظرات رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص ارزهای دیجیتال

نظرات رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص ارزهای دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسبت به ارزهای دیجیتال هشدار داده و اظهار داشته که ارزهای دیجیتال باید تحت نظارت دولت های جهانی قرار گیرند، او معتقد است که تنظیم بخش دیجیتال از هدر دادن پس‌انداز زندگی افراد در ارزهای دیجیتال جلوگیری خواهد کرد. براساس اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، ارز دیجیتال بی ارزش بوده بر هیچ چیز بنا شده است و هیچ پشتوانه ای نداشته و این نوع دارایی ها بسیار سوداگرانه و ریسکی بوده و سرمایه گذاری در آن تنها هدر دادن سرمایه می باشد.

لاگارد در مصاحبه با تلویزیون هلند گفت که او نگران افرادی است که خطرات استفاده از دارایی های دیجیتال را درک نمی کنند، و مطمئنا به زودی همه سرمایه خود را از دست خواهند داد؛ وی افزود که او هرگز در یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری نکرده است و تنها پسرش در پروژه دیجیتال"InBitcoinWeTrust" سرمایه گذاری کرده و و به طرز وحشتناکی شکست خورده است.

لاگارد در حالی که بیت کوین و سایر ارزهای مرتبط را محکوم می کند، می گوید از ایجاد یورو دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی اتحادیه اروپا CBDC، حمایت خواهد کرد، این ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی اروپا پشتیبانی می شود. اخیراً فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که یورو دیجیتال احتمالا تا سال 2026 اجرا خواهد شد و این پروژه اکنون در مرحله بازنگری است و از آنجایی که بانک مرکزی اروپا در حال تشدید تعامل خود با ذینفعان می باشد احتمالا مرحله اجرا تا پایان سال 2023 اتفاق نخواهد افتاد.

لاگارد نظرات خود را در بحبوحه چالش برانگیز بازارهای بیت کوین بیان کرده است، هم اکنون کوین های اصلی مانند بیت کوین و اتریوم نیمی از ارزش خود را نسبت به اوج خود در سال 2017 از دست داده اند.

تنظیم جهانی مقررات ارزهای دیجیتال 

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در حال حاضر از حمایت اندکی در بازار برخوردارند، زیرا هیچ چارچوب قانونی برای تضمین حفاظت از دارایی ها وجود ندارد. برخی از صرافی ها مطابق با تنظیم کننده های فدرال و ایالتی در حال تحول در ایالات متحده می باشند. در حال حاضر کنگره ایالات متحده این قدرت را دارد سرمایه گذاری ریسکی از جمله ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار تنظیم نماید.

همچنین در حال حاضر ارزهای دیجیتال تحت نظارت و فشار افزایشی از سوی تنظیم کننده های جهانی می باشند و بسیاری از رگولاتور های مالی از ایالات متحده، بریتانیا، کره جنوبی و اخیرا اتحادیه اروپا تصمیم به تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال پس از حادثه اخیر اکوسیستم ترا گرفته اند.

سایر مقامات بانک مرکزی اروپا نیز در خصوص ارزهای دیجیتال ابراز تردید کرده اند. از این میان فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در آوریل اظهار داشت که دارایی‌ های دیجیتال در حال ایجاد یک غرب وحشی جدید می باشد.

در این میان ایالات متحده، بسیاری از کشورهای اروپایی، روسیه و استرالیا و همچنین هند و تایلند از آسیا به طور کلی در حال تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال می باشند و برنامه های دقیق تری برای انتشار ارزهای دیجیتال خود دارند.

تگ ها