نقض قانون اطلاعات و حذف لایت کوین از پنج صرافی دیجیتال کره جنوبی

نقض قانون اطلاعات و حذف لایت کوین از پنج صرافی دیجیتال کره جنوبی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پنج صرافی ارز دیجیتال کره جنوبی اخیراً اعلام کرده اند که لایت کوین را از لیست ارزهای خود حذف خواهند کرد زیرا ارتقاء بلاک های افزوده Mimblewimble دارایی دیجیتال (MWEB) قوانین کشور کره جنوبی را نقض می کند و در نتیجه، کاربران صرافی ‌ها نمی ‌توانند از وون کره برای معامله دارایی ‌های دیجیتال استفاده کنند.

پس از ارتقاء اخیر Mimblewimble Extension Blocks (MWEB) به لایت کوین، پنج صرافی اصلی ارزهای دیجیتال کره جنوبی، از جمله  Upbit، Bithumb، Coinone، Korbit  و Gopax، اعلام کردند که لایت کوین از فهرست صرافی های دیجیتال کره جنوبی حذف خواهد شد. براساس اظهارات صرافی ها، به روزرسانی جدید ارتقاء بعث ناشناس شدن تراکنش های لایت کوین شده که خلاف قوانین کشور می باشد.

بر اساس گزارشNews1 کره جنوبی، ناشناس ماندن ناشی از ارتقا Mimblewimble ناقض مقرراتی در قانون اطلاعات مالی کره جنوبی است؛ براساس این قانون صرافی ‌های اجازه مدیریت و تجارت ارزهای دیجیتالی که سوابق انتقال را پنهان می ‌کنند؛ را ندارند.

فن آوری تراکنش های ناشناس

Upbit در بیانیه ای اظهار داشته است که براساس قانون ویژه تراکنش های دیجیتال کره جنوبی، صرافی ‌ها موظفند سوابق انتقال دارایی‌ های دیجیتال با فن آوری انتقال ناشناس را بررسی و در صورت یافتن تراکنش های ناشناس اقدامات لازم را انجام دهند.

طبق بیانیه تیم لایت ‌کوین در ماه می، ارتقای MWEB فعال شده است که این ارتقا یک فن آوری بهبود قابلیت تعویض است که محرمانه بودن بین فرستنده و گیرنده را در یک تراکنش افزایش داده است. براساس بیانیه مبلغ ارسال شده تنها بین فرستنده و گیرنده قابل تشخیص است.

با این حال، در نتیجه این ارتقا لایت کوین در کره جنوبی به عنوان یک کوین ممنوعه برچسب گذاری شده و کاربران ارزهای دیجیتال کره جنوبی نمی توانند این دارایی دیجیتال را با استفاده از ارز وون در این صرافی ها معامله نمایند. با این وجود، طبق گزارش News1 کره جنوبی، صرافی ‌ها تصمیم گرفته ‌اند به حمایت از برداشت‌ های لایت کوین حداقل برای یک ماه ادامه دهند.

آخرین وضعیت قوانین ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

دولت کره جنوبی پس از فروپاشی اکوسیستم ترا تصمیم به وضع مقررات سخت گیرانه تر، از جمله ایجاد استاندارد فهرست بندی یکپارچه، در همه صرافی های ارزهای دیجیتال در کره جنوبی کرده است. به گفته دولت صرافی های ارز دیجیتال مسئول سقوط اخیر اکوسیستم بوده اند. به نظر می رسد قانونگذاران و مقامات مالی از تحمیل مقررات سختگیرانه تر در مبادلات ارزهای دیجیتال حمایت خواهند کرد.
هم اکنون مالکیت، فروش و خرید دارایی های دیجیتال در کره جنوبی قانونی است و دارایی های دیجیتال به عنوان مناقصه رسمی توسط کره جنوبی قانونی نشده است، با این حال مقررات مبادله ارزهای دیجیتال در کره جنوبی سخت گیرانه است و شامل ثبت نام دولتی و سایر اقداماتی است که توسط سازمان مالی کره جنوبی نظارت می شود.