نقض قوانین SEC توسط بایننس

نقض قوانین SEC توسط بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش بلومبرگ در 6 ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC در حال بررسی موضوعی درخصوص نقض قوانین کمیسیون توسط بایننس می باشد. طبق اظهارات کارشناسان کمیسیون؛ بایننس در سال 2017 هنگام عرضه اولیه توکن بایننس کوین خود ICO، قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را زیر پا گذاشته است.

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان است و بایننس کوین پنجمین ارز دیجیتال بزرگ می باشد. عرضه اولیه بایننس کوین در جولای 2017 در چندین پلتفرم و در اوج به اصطلاح رونق عرضه اولیه کوین،ICO انجام شد و صرافی بایننس تنها چند روز پس از آن افتتاح شد.

به گزارش بلومبرگ، به نقل از منابع معتبر، حداقل یکی از ساکنان ایالات متحده ادعا کرده است که در عرضه اولیه کوین شرکت کرده است که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تصمیم به پیگیری آن داشته باشد، احتمالا نقض قوانین کمیسیون توسط بایننس را آشکار خواهد نمود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC، پیش از این ادعا کرده است که بیشتر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و علیه تعدادی از پروژه ‌های ICO پرونده هایی تشکیل داده است.

بنیانگذار و مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو، در یک پست وبلاگی در سال 2020 اظهار داشت که محتویات وایت پیپر بایننس کوین در ژانویه 2019 بدلیل ایجاد زمینه سوء برداشت تغییر کرده است. شرکت زیرمجموعه آمریکایی بایننس، Binance.US، اواخر همان سال ایجاد شده است.

افشاگری رویترز در خصوص فعالیت بایننس

همچنین براساس گزارش رویترز در 6 می، بایننس حداقل 2.35 میلیارد دلار از تراکنش‌ های هک، کلاهبرداری ‌های سرمایه ‌گذاری و فروش مواد مخدر را بین سال ‌های 2017 تا 2021 پردازش کرده و از قوانین محافظتی ضعیف ضد پولشوییAML، و شناسایی هویت کاربران KYC، برخوردار بوده است.
از جمله اتهامات دیگر، رویترز به هک Eterbase اشاره کرده که برخی از درآمدهای حاصل از آن توسط گروه هکری کره شمالی Lazarus از طریق بایننس پولشویی شده است. ارتباط بایننس با باند مواد مخدرHydra روسی زبان از دیگر اتهامات ارائه شده توسط رویترز می باشد.

سخنگوی بایننس اظهارات رویترز را رد کرده و صرافی در بیانیه ‌ای به فوربس اظهار داشته که این گزارش یک مقاله با اطلاعات نادرست می باشد که از اطلاعات منسوخ سال 2019 و گواهی ‌های شخصی تأیید نشده استفاده کرده است.

بایننس در حال حاضر موضوع چندین تحقیق فدرال ایالات متحده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC، و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده CFTC، نیز اخیرا تحقیقاتی را در مورد شیوه های معاملاتی بایننس در بورس سال گذشته را آغاز نموده اند.

اداره رفتار مالی بریتانیا FCA، پس از بررسی فعالیت ‌های شرکت بایننس مارکتز، شعبه بریتانیایی بایننس در سال گذشته، دستور توقف موقت فعالیت‌ های آنرا صادر کرده است. علاوه بر آن، بایننس در ژوئن گذشته دستور توقف فعالیت شرکت مستقر در انتاریو را صادر کرد که تا مارس سال جاری نیز در کانادا فعال بوده است.
 

تگ ها