نوسانات قیمتی شیبا همزمان با اقدامات اخیر نهنگ های اتریوم

نوسانات قیمتی شیبا همزمان با اقدامات اخیر نهنگ های اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس داده های اتراسکن، یکی از 100 نهنگ برتر اتریوم دو تراکنش بزرگ در یک روز گذشته انجام داده و حجم معاملات شیبا اینو در 24 ساعت گذشته 49.14 درصد افزایش یافته است. به گفته کارشناسان، این افزایش در نتیجه معاملات بزرگ اخیر بوده است.

اتر اسکن، کاوشگر بلاک اتریوم همچنین اعلام کرده است که مجموع این دو تراکنش در حدود 3.4 میلیون دلار بوده است. در معاملات اولیه، نهنگ 200 میلیارد توکن شیبا را به کیف پول ناشناسی منتقل کرد. پس از آن، 100 میلیارد شیبا اینو دیگر نیز وارد همان کیف پول شده است.

با وجود رکورد قابل توجه حجم معاملات، تاثیر آن در قیمت شیبا اینو چشمگیر نبوده است، شیبا اینو در زمان نگارش با قیمت 0.00001125 دلار معامله می شود که این مقدار نشان دهنده افزایش 2.33 درصدی نسبت به قیمت اتریوم و رشد 1.23 درصد نسبت به قیمت تتر می باشد.

به گفته کارشناسان وقوع تراکنش های کلان اخیر برای ادامه روند صعودی و یک رالی دو رقمی شیبا کافی نبوده، اما با این حال، در سایر زمینه های دیگر موثر بوده است. برای مثال بخشی از توکن های شیبا باعث تغییراتی در انباشت روزانه نهنگ های اتریوم شده است.

طبق داده های WhaleStats در زمان انتشار، شیبا اینو با ارزش بازار بیش از 1.37 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار دارد و توکن های شیبا که توسط نهنگ های اتریوم نگهداری می شوند، بالغ بر 137.45 میلیون دلار می باشد.

تجزیه و تحلیل آنچین SHIB

با توجه به نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) سی روزه، هنوز زمان نوسانات صعودی ثابت دارایی نرسیده است. با توجه به داده های سنتیمنت، نسبت MVRV شیبا کمتر از 3.30 درصد است. در این موقعیت، احتمال شیبا اینو برای رسیدن به دو برابر ارزش فعلی خود تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر، تسلط اجتماعی شیبا در زمان انتشار به 0.66 درصد رسیده که بیانگر این است که تعامل بین سرمایه گذاران کاهش یافته است که می تواند در اثر رکود بازار نیز باشد. با این حال، شیبا اینو احتمالا با توجه به وضعیت تسلط اجتماعی خود، از اثر نهنگ برای صعود استفاده نخواهد کرد.

با این وجود کارشناسان سمنتیمنت اظهار داشته اند که حجم اجتماعی شیبا نشان دهنده افزایش جستجوی توکن و علاقه سرمایه گذاران به این دارایی است. همچنین توسعه و راه اندازی بازی متاورسیSHIB Eternity  در6 اکتبر می تواند باعث ایجاد تغییرات قیمتی بزرگی در شیبا اینو و توکن های وابسته آن شود. به عنوان مثال، قیمت میم کوین های بزرگی مانند دوج کوین با افزایش قیمت شیبا رشد خواهد کرد.