نوسانات قیمتی پولکادات پس از ادغام اتریوم

نوسانات قیمتی پولکادات پس از ادغام اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پولکادات که زاییده فکر گاوین وود، بنیانگذار اتریوم است، یکی از بلاک چین های پیشرو جهان است و از چندین زنجیره به هم پیوسته پشتیبانی می کند که دلیل اصلی محبوبیت شبکه در بین کاربران است. بلاک چین مرکزی زیرساخت پولکادات، زنجیره رله است که در آن اعتبار سنج ها اجماع را برای یک تراکنش فراهم می کنند.

طبق گزارش فوربس هدف اصلی پولکادات از توسعه شبکه ایجاد امکان تعامل مقیاس پذیر بیت کوین و اتریوم است. پولکادات که یک بلاک چین اثبات سهام است، اخیرا به نسخه v9270 ارتقا یافت و قیمت پولکادات را افزایش داد و عملکرد شبکه را بهبود بخشید. با این حال پس از ادغام، اتریوم به عنوان رقیب جدی پولکادات به ‌عنوان یک بلاک چین دیگر اثبات سهام ظاهر شد و قیمت دارایی را کاهش داد.

بدین ترتیب عملکرد پولکادات در هفته گذشته بسیار کند شد و در 7 روز گذشته تقریبا 10 کاهش یافته است. در واقع، با وجود اینکه چندین تحول مثبت با پتانسیل افزایش قیمت آلت کوین رخ داده است با این حال، دارایی طبق پیش بینی عمل نکرده است. در زمان انتشار خبر، قیمت پولکادات بیش از 9 درصد در یک روز کاهش یافته است.

اخیرا پلتفرم محبوب ScallopExchang نیز اعلام کرده است که پولکادات جزء سه کوین پرطرفدار این صرافی است. این اظهارات با انعکاس محبوبیت کوین به عنوان یک پیشرفت مثبت در نظر گرفته شد با این حال روند صعودی کوین موقتی بوده و اکنون کاهش یافته است.

علاوه بر این، CoinEX Global نیز پولکادات را به عنوان یکی از 5 ارز دیجیتال با درآمد مالی برتر معرفی کرده است که تنها ارزش شبکه بلاک چین را افزایش داد و تاثیری بر قیمت دارایی نداشته است. به بیان ساده، با وجود اینکه آلت کوین از سوی چندین بازیگر نهادی مارکت به رسمیت شناخته شده است، قیمت پولکادات تقریباً راکد باقی مانده است.

توسعه شبکه پولکادات

فعالیت توسعه دهندگان پولکادات در چند ماه اخیر مثبت بوده است. به عنوان مثال، در ماه می و ژوئن، این شبکه بالاترین تعداد برنامه نویس را داشته و در طول سال 2022، پولکادات پس از سولانا در رتبه دوم قدرتمندی شبکه قرار گرفته است. با این حال، کارشناسان با بررسی نمودارهای سنتیمنت دریافتند که نوسانات نزولی پولکادات همزمان با توسعه شبکه پولکادات اتفاق افتاده است که از نظر کارشناسان این اقدام غیر عادی است زیرا افزایش فعالیت توسعه شبکه عموما یک سیگنال مثبت برای بلاک چین است. 

نمودار روزانه پولکادات همچنین تصویر واضحی از نوسانات قیمتی چند روز آینده را نشان نداده است. به تحلیل جمعی از کارشناسان، برخی از شاخص های بازار نزولی و برخی دیگر صعودی بوده اند.

طبق تخمین LongForecast، قیمت پولکادات تا سال 2025 با 10.76 دلار افتتاح و تا پایان ماه مارس همان سال به 9.38 دلار کاهش خواهد یافت. همزمان Changelly پیش بینی کرده است که پولکادات تا 39.85 دلار در نمودارها بالا خواهد رفت و بیش از 380 درصد افزایش خواهد یافت.