نوسانات قیمت اتریوم پس از سخنرانی پاول

نوسانات قیمت اتریوم پس از سخنرانی پاول
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم از سطح مقاومت 1400 دلار بشدت کاهش یافته است و حتی ممکن است به سطح 1200 دلار نیز برسد. بدین ترتیب اتریوم شتاب نزولی زیر سطوح حمایت 1350 و 1320 دلار به دست آورده و هم اکنون زیر میانگین متحرک ساده 100 ساعته معامله می شود.

اتریوم همچنین در 24 ساعت اخیر تلاش کرده تا بالاتر از سطح 1350 دلار افزایش یابد. قیمت حتی مشابه روند حرکت بیت کوین سطح 1380 دلار را شکست، با این حال، خریداران نتوانستند سطح مقاومت 1400 دلاری را پاک کنند و قیمت شروع به کاهش کرد.

در روند صعودی، قیمت در نزدیکی سطوح 1290 و 1300 دلار با سطح مقاومت مواجه است. سطح مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 1325 دلار است. شکست واضح بالای 1325 دلار احتمالا باعث افزایش مداوم قیمت اتریوم خواهد شد و هر گونه سود بیشتر احتمالا قیمت را سمت سطح مقاومت 1400 دلاری سوق خواهد داد که بالاتر از آن خریداران می توانند باعث افزایش بیشتر قیمت اتریوم شوند.

عوامل موثر بر قیمت اتریوم

قیمت اتریوم دومین ارز دیجیتال با ارزش از نظر بازار، مشابه نحوه تعیین قیمت سهام براساس عرضه و تقاضای بازار برای توکن تعیین می ‌شود. با این حال برخلاف سهام، اتریوم درآمد، سود یا ترازنامه رسمی ندارد، بنابراین تعیین ارزش ذاتی توکن های اتریوم دشوار است.
در سال گذشته علیرغم اینکه بیت کوین بیش از دو و نیم برابر قیمت فعلی خود بوده است، ارزش بازار اتریوم بسیار سریعتر از قیمت بیت کوین افزایش یافته است.

عوامل زیادی بر عرضه و تقاضای بازار برای اتریوم تأثیر می گذارد. همانطور که قبلاً گفته شد، عرضه و تقاضای بازار برای اتریوم تنها دلیل اصلی است که قیمت اتریوم را تعیین می‌کند. علاوه بر آن ارتقاء شبکه اتریوم نیز در طولانی مدت باعث افزایش قیمت دارایی می شود. با این حال، در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار از اتریوم قفل شده است که باعث کاهش عرضه توکن در بازار و افت قیمت اتریوم شده است.

همچنین با وجود مشکلات کلان اقتصادی و سخنرانی 27 سپتامبر جروم پاول رئیس فدرال رزرو ارزش سهام بهبود یافته و مارکت دیجیتال که در چند روز گذشته همبستگی خود با بازار سهام را شکسته است، کاهش یافته است و از آنجایی که قیمت بیت کوین بر کل مارکت دیجیتال تأثیر می گذارد. در نوسانان نزولی کنونی بیت کوین ارزش اتریوم نیز کاهش یافته است.

از سوی دیگر با وجود نوسانات نزولی اقتصادی فعلی توسعه بسیاری از شبکه های بلاک چینی که وابسته به توکن های ERC-20 اتریوم بوده اند کاهش یافته و باعث افت تقاضا و در نهایت کاهش قیمت اتریوم شده است.