هشدار رئیس بانک استارلینگ نسبت به ارزهای دیجیتال

هشدار رئیس بانک استارلینگ نسبت به ارزهای دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس بانک استارلینک،آن بودن با وجود قوانین مساعد با ارزهای دیجیتال در فین تک خود از ارزهای دیجیتال انتقاد کرده است. مدیر عامل بانک دیجیتال استارلینگ تحت حمایت گلدمن ساکس به استفاده و تجارت ارزهای دیجیتال هشدار داده است و از کاربران خود خواسته تا از تجارت در ارزهای دیجیتال خودداری نمایند.

بانک استارلینگ که در سال 2014 توسط Anne Boden تأسیس شد، بانک دیجیتالی است که وام و خدمات مالی بدون هزینه را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه ارائه می دهد. دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان است و توسط اشخاص حقوقی برجسته مانند Fidelity و Goldman پشتیبانی می شود. در آخرین ارزیابی خود، استارلینگ حدود 2.5 میلیارد پوند برابر با ارزش تقریبی 3.1 میلیارد دلار ارزش داشته است.

براساس توضیحات رئیس بانک استارلینک، بسیاری از کیف ‌پول ‌ها مستقیماً به طرح ‌های پرداخت متصل می ‌شوند و این یک خطر امنیتی در سراسر جهان می باشد و تا کنون هیچ یک از گزارش ‌های مربوط به امنیت بلاک چین نتوانسته او را تحت تأثیر قرار دهد.

صرف نظر از افزایش منتقدان، پرداخت دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت توسط بازیگران نهادی پذیرفته شده است و اشخاص حقوقی بسیاری در حال پذیرش ارزهای دیجیتال می باشند. برای مثال اخیرا بسیاری از کارت های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت گزینه ‌های پرداخت ارز دیجیتال را در پلتفرم‌ های خود پذیرفته ‌اند. علاوه بر آن، پی پل همچنین خدمات خود را برای پذیرش تجارت دارایی دیجیتال راه اندازی کرده و اکنون دسترسی کاربران به پرداخت های دیجیتال امکان پذیر می باشد.

از سوی دیگر، ناظران مالی با وجود پذیرش ارزهای دیجیتال و فراهم کردن امکانات گسترش آن، نگران ارتباط متقابل گسترده بین پلتفرم ‌های مالی سنتی و دارایی ‌های دیجیتالی خود می باشند، به عقیده بسیاری از ناظران مالی تجارت ارزهای دیجیتال بسیار سوداگرانه و پرنوسان می باشد.

عملکرد بازار DeFi

پس از سقوط ناگهانی بلاک چین ترا، کل بازار مالی غیرمتمرکز، DeFi فشار فروش زیادی را شاهد بوده است. همزمان با کاهش ارزش استیبل کوین الگوریتمی UST و توکن لونا، بازار ارزهای دیجیتال نیز بشدت نزولی بوده اند.
در نتیجه بازار نزولی ارزهای دیجیتال، کل بازار دیفای در یک ماه گذشته حدود 400 میلیارد دلار کاهش یافته است. علاوه بر آن، بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو در جهان و آلت کوین ها بیشترین کاهش خود را از آغاز تاکنون شاهد بوده اند. 

دلایل مخالفت با ارزهای دیجیتال

رئیس بانک استارلینک یکی از افرادی است که با موارد استفاده ارزهای دیجیتال با وجود قوانین دوستانه بانک مخالف است. وی پیش از این چندین بار در مورد خطرات دارایی های دیجیتال برای کاربران در سراسر جهان هشدار داده است و اخیرا اظهار داشته که کاربران در تجارت ارزهای دیجیتال در معرض احتمال بیشتر کلاهبرداری قرار دارند. نگرانی اصلی رئیس بانک استارلینک در مورد دارایی های دیجیتال، پولشویی و کلاهبرداری می باشد.

تگ ها