هشدار رسانه‌ کمونیست چینی درخصوص سقوط قیمت بیت ‌کوین به صفر

هشدار رسانه‌ کمونیست چینی درخصوص سقوط قیمت بیت ‌کوین به صفر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش روزنامه دولتی چین، در بحبوحه فروش ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین به صفر خواهد رسید. در همین حال، تنظیم کننده های مالی شنژن هشدار جدیدی درخصوص ارزهای دیجیتال صادر کرده اند. SCMP، روزنامه دولتی اکونومیک دیلی چین روز پنج شنبه 23 ژوئن مقاله ای درباره بیت کوین منتشر کرده است. این روزنامه سراسری مستقیماً تحت کنترل کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست چین می باشد.

طبق مقاله منتشر شده، از آنجایی که بیت کوین چیزی بیش از یک رشته کد دیجیتال نیست و بازده آن عمدتاً از خرید کم و فروش بالا حاصل می شود، سرمایه ‌گذاران باید مراقب ریسک صفر شدن قیمت بیت ‌کوین در بحبوحه فروش اخیر دارایی های دیجیتال در بازار باشند. همچنین این مقاله اظهار داشته که در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه گذاران از بین برود یا کشورهای مستقل بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند، بیت کوین کاملا بی ارزش خواهد شد.

براساس توضیحات روزنامه کمونیست SCMP، فقدان مقررات در کشورهای غربی، مانند ایالات متحده، به ایجاد بازاری با اهرم بسیار بالا کمک کرده که پر از مفاهیم دستکاری و شبه فن آوری است. به گفته مقاله ضد بیت کوینی، این دلیل عامل خارجی اصلی و مهمی است که در نوسانات بیت کوین نقش دارد.

طبق اظهارات کارشناسان هشدار رسانه های دولتی نشان دهنده موضع قاطع چین در برابر ارزهای دیجیتال و فعالیت های مرتبط با آن می باشد. دولت چین تجارت ارزهای دیجیتال را از ژوئن 2019 غیرقانونی اعلام کرده است.

هشدار جدید رگولاتورهای چینی در خصوص ارزهای دیجیتال

روز ‌شنبه 25 ژوئن نیز دفتر تنظیم مقررات مالی شنژن، شعبه مرکزی شنژن بانک خلق چین و کمیسیون توسعه و اصلاحات شنژن نیز به طور مشترک هشدار دادند که سرمایه‌ گذاران باید مراقب فعالیت ‌های مالی غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال و نحوه انجام آن باشند.

در این اطلاعیه آمده است که تجارت ارزهای دیجیتال و سفته بازی به طور جدی امنیت سرمایه مردم را به خطر می اندازد و قمار، جمع آوری پول غیرقانونی، کلاهبرداری، طرح های هرمی، پولشویی و سایر فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه را رواج می دهد، همچنین دارایی های دیجیتال نظم اقتصادی و مالی کشور را مختل می نمایند.

مقامات مالی چین با اشاره به بیانیه مشترک بانک مرکزی چین، بانک مردمی چین PBOC، و 10 وزارتخانه و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سپتامبر سال گذشته، اظهار داشتند که ارزهای دیجیتال ارز قانونی نبوده و فعالیت های مرتبط با آن فعالیت های مالی غیرقانونی است و شامل مجازات دولتی خواهد بود.

با وجود ممنوعیت تجارت ارزهای دیجیتال در چین، مبادلات ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین از طریق بروکرهای خارجی ادامه یافته است. در ماه می 2021، موسسات مالی و شرکت ‌های پرداخت از ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال منع شدند با این حال همچنان پذرش ارزهای دیجیتال در چین در حال گسترش است.