هشدار مشاور ارشد اقتصادی دولت هند نسبت به حوزه دیفای

هشدار مشاور ارشد اقتصادی دولت هند نسبت به حوزه دیفای
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مشاور ارشد اقتصادی دولت هند درباره نوآوری هایی مانند ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز،Defi در غیاب مقررات هشدار داده است. براساس توضیحات مشاور ارشد اقتصادی؛ گسترش حوزه دیفای و ارزهای دیجیتال بدون وجود مقررات مربوط مشکلات بسیاری برای سیستم مالی سنتی ایجاد خواهند نمود.

V. Anantha Nageswaran، مشاور ارشد اقتصادی دولت هند CEA، در روز پنجشنبه، 9 ژوئن در رویداد Assocham درخصوص خطرات سرمایه گذاری در حوزه دیفای بدون تنظیم مقررات مربوطه اظهار نگرانی کرده است. مشاور ارشد اقتصادی در مصاحبه با رسانه ایندین اکونومیک با اشاره به ارزهای دیجیتال اظهار داشت که دارایی های دیجیتال با وجود غیرمتمرکزتر بودن و عدم نظارت کافی بر آن تنها باعث از بین رفتن سرمایه افراد خواهد بود که بدون نظارت دولت و پشتیبانی سرمایه می تواند تمام ابعاد زندگی یک شخص را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاور اقتصادی دولت اظهار داشت که با معاون بانک مرکزی هند،RBI در خصوص تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز Defi توافقاتی انجام داده است. براساس اظهارات معاون بانک مرکزی هند، در حال حاضر پیشنهاداتی در خصوص تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به پارلمان عالی هند ارائه شده و کارشناسان پارلمان در حال بررسی مقررات مربوطه می باشند.

مشاور اقتصادی در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال می‌تواند جایگزینی برای ارزهای فیات باشد یا خیر، تاکید کرد که ارزهای دیجیتال باید اهداف بسیار و چندجانبه مالی را برآورده کنند تا قابل بررسی و جایگزینی باشند. به گفته وی؛ دارایی های دیجیتال باید ذخیره ‌ارزشمندی باشند، مقبولیت گسترده‌ ای داشته باشند و قابل ارزش گذاری باشند تا بتوانند جایگزین ارزهای فیات باشند، با این حال ارزهای دیجیتال و حوزه دیفای هنوز امتحان خود را پس نداده‌ اند. مشاور ارشد اقتصادی در نهایت افزود که با وجود گسترش و محبوبیت ارزهای دیجیتال دولت ها باید با دقت نظر بیشتری در این خصوص تصمیم گیری نمایند و تمام جوانب آنرا مورد بررسی قرار دهند.

اقدامات هند در خصوص بررسی وتنظیم قوانین ارزهای دیجیتال

لازم به ذکر است دولت هند در حال حاضر بر روی تنظیم سیاست ارزهای دیجیتال کشور کار می کند. وزارت دارایی نیز اخیرا با صندوق بین المللی پول،IMF و بانک جهانی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال مشورت کرده است. هفته گذشته نیز، هیئت بورس و اوراق بهادار هند،SEBI گفت که ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال تنظیم مقررات را چالش برانگیز خواهد کرد.

با وجود تمام اقدامات، بانک مرکزی هند همچنان نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین است. روز جمعه 10 ژوئن، رئیس بانک مرکزی هند RBI، با اظهار اینکه ارزهای دیجیتال ثبات مالی ندارند؛ نسبت به سرمایه ‌گذارای و تجارت در ارزهای دیجیتال هشدار داده است.

با این حال، عدم ارائه قوانین شفاف از سوی دولت نتوانسته مانع از فعالیت بازیگران فعال حوزه دیجیتال در هند شود. برای نمونه، صرافی‌ های ارز دیجیتال هند هم اکنون در حال بررسی افزودن قابلیت انجام معاملات همتا به همتا در پلتفرم ‌های خود می باشند. با توجه به رشد و گسترش جهانی ارزهای دیجیتال، دولت هند احتمالا به دنبال تغییر برخی قوانین و یک رویکرد متعادل ‌تر درخصوص ارزهای دیجیتال خواهد بود.
 

تگ ها