هشدار FBI درباره کلاهبرداری روز ولنتاین

هشدار FBI درباره کلاهبرداری روز ولنتاین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز ولنتاین یک روز مهم برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. در آستانه روز عشاق، بسیاری نقش آقای کوپید ( فرشته عشق ) را بازی می‌کنند، اما مراقب باشید این بار ممکن است علاوه بر اینکه تیرهای عاشقانه اش قلب شما را مورد هدف قرار می دهد کیف پولتان را هم خالی کند. اداره تحقیقات فدرال نسبت به کلاهبرداری هایی هشدار می دهد که نه تنها شما را با قلب خونین، بلکه با ویرانی مالی نیز مواجه خواهند کرد. درست چند روز قبل از روز ولنتاین، دفتر FBI در سانفرانسیسکو هشداری به مردم درباره افزایش کلاهبرداری های عاشقانه بر اساس شکایات ثبت شده در مرکز شکایات جرایم اینترنتی صادر کرد. یک کلاهبرداری عاشقانه مستلزم ایجاد حساب‌های ساختگی و فریب سرمایه‌گذاران ناآگاه اعم از زن و مرد برای انتقال دارایی به بهانه صمیمیت عاطفی ست. گزارش هایی از کلاهبرداری های عاشقانه در هر شهرستانی در حوزه قضایی FBI سانفرانسیسکو وجود دارد. شهرستان های سانتا کلارا، سانفرانسیسکو و آلامدا در این بین بیشترین مقدار دلار سرقت شده را داشتند.

دام کلاهبرداران روز ولنتاین

عشق در بین کلاهبرداران نیز تقاضای زیادی دارد. سال گذشته، گزارش های کلاهبرداری های عاشقانه در تمام گروه های سنی افزایش یافت. بر اساس گزارش کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، این افزایش در میان افراد 18 تا 29 ساله قابل توجه است. بین سال‌های 2017 تا 2021 تعداد گزارش‌ها برای این گروه سنی بیش از ده برابر شده است.

 FTC گفت: افراد 70 ساله و بالاتر میانگین ضرر 9000 دلاری را در مقایسه با 750 دلار برای افراد 18 تا 29 ساله گزارش کردند. اخیراً کلاهبرداران مردم را متقاعد می کنند که برای سرمایه گذاری یا تجارت ارزهای دیجیتال پول ارسال کنند. کلاهبرداری عاشقانه زمانی اتفاق می‌افتد که یک مجرم یک هویت آنلاین ساختگی ایجاد می کند تا محبت و اعتماد قربانی را جلب کند. این کلاهبرداران در پنهان کردن خود متخصص هستند. آنها با استفاده از عکس های استوک جذاب از اینترنت، پروفایل های آنلاین جعلی ایجاد می کنند. سپس کلاهبردار با ایجاد توهم رابطه عاشقانه اطلاعات شخصی افراد را دستکاری و یا سرقت می کند. 
FTC، صنعت ارز دیجیتال و ناآگاهی عموم مردم تا حدی جرقه کلاهبرداری هاست. طبق گزارشات FTCقرار آنلاین بهترین فرصت کلاهبرداری را فراهم می کند. این گزارش که پنجشنبه، چند روز پیش از ولنتاین منتشر شد، خاطرنشان می‌کند که سرعت گسترش ارزهای دیجیتال و ناآگاهی در افزایش این نوع خاص از کلاهبرداری نقش موثری دارند. طبق شکایات مردمی در پنج سال گذشته 1.3 میلیارد دلار سرقت گزارش شده است که در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است، در 2021 نیز زیان های گزارش شده در مجموع بالغ بر 547 میلیون دلار بوده است. این افراد برای فریب دادن مردم، داستان‌های قابل قبولی را سرهم می‌کنند که شامل درخواست‌های مکرر برای کمک است. بنابراین، در روابط عاشقانه احتیاط کنید. شما هرگز نمی دانید که چه کسی، چه زمانی و چگونه ضربه خواهد زد.
 

تگ ها