هشدار FBI نسبت به کلاهبرداران ارزهای دیجیتال در لینکدین

هشدار FBI نسبت به کلاهبرداران ارزهای دیجیتال در لینکدین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شان راگان، افسر ویژه FBI روز جمعه 17 ژوئن اظهار داشت که کلاهبرداران سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در لینکدین تهدیدی مهمی برای امنیت کاربران می باشند. راگان در مصاحبه ای با CNBC گفت که معتقد است لینکدین در خصوص کلاهبرداری های سرمایه گذاری و تجارت جعلی پیشگیری های لازم را انجام نداده است.

براساس ادعای لینکدین، این شبکه اجتماعی متعلق به مایکروسافت 830 میلیون عضو در بیش از 200 کشور جهان دارد، طبق اظهارات راگان، نوعی از فعالیت های کلاهبرداری اخیرا در این پلتفرم افزایش یافته و طیف وسیعی از کاربران لینکدین قربانی این نوع اسکم ها شده اند. به گفته راگان؛ افسر ویژه FBI، کلاهبران با ابزارها و تاکتیک های بکر و نوین خود اقدام به کلاهبرداری از کاربران این پلتفرم کرده اند وFBI  شاهد افزایش کلاهبرداری های مرتبط با سرمایه گذاری در لینکدین بوده است. 

طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال، معامله گران ارزهای دیجیتال ایالات متحده به دلیل پیشنهادات سرمایه گذاری جعلی از ژانویه 2021 تا مارس 2022، 575 میلیون دلار از سرمایه خود را دست داده اند. براساس گزارش ارائه شده تقریباً 70 درصد از یک میلیارد دلار از دست رفته توسط کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتال از سال 2021  در بیت کوین بوده است.

به گفته کمیسیون تجارت فدرال، بیش از 46000 نفر در مجموع بیش از یک میلیارد دلار برابر با ارزش تقریبی 680 میلیون دلار در کلاهبرداری های مربوط به ارزهای دیجیتال از ابتدای سال گذشته از دست داده اند.

ماهیت لینکدین و ایجاد اسکم های مرتبط

تاکید لینکدین بر اخبار و روابط تجاری مستمر احتمالا دلیل اصلی ایجاد سرمایه گذاری های جعلی در قالب روابط عاشقانه رایج و آنلاین بوده است. براساس گزارشCNBC ، اکثریت افراد فعال در حوزه کلاهبرداری دارای پروفایل ‌های جعلی اند که ادعا می کنند که با شرکت ‌های قانونی و موفق در ارتباط هستند. 

اسکار رودریگز، مدیر سهام لینکدین نیز به افزایش تعداد کلاهبرداری در این پلتفرم اذعان کرده است. وی در وبلاگ رسمی پلتفرم در روز پنجشنبه 16ژوئن اظهار داشت که در چند ماه گذشته، فعالیت های کلاهبرداری در سراسر اینترنت، از جمله لینکدین افزایش یافته است.

همچنین وی اظهار داشت که این شرکت سابقه حذف محتوای کذب و حساب‌ هایی احتمالی مشکوک به کلاهبرداری را دارد. بر اساس گزارش شفافیت اخیر شرکت، لینکدین در سال 2021 بیش از 136 میلیون مورد از محتوای اسپم و کلاهبرداری را از پلتفرم خود حذف کرده است. همچنین سال گذشته بیش از 31.6 میلیون حساب جعلی را حذف نمود.

رودریگز به CNBC گفت که لینکدین تصمیم دارد برای جلوگیری از کلاهبرداری آموزش های لازم را ارائه نماید. لینکدین بر خلاف توییتر و اینستاگرام قوانین سخت گیرانه ای برای تایید هویت افراد ندارد؛ با این حال حتی حساب ‌های تأیید شده توسط این دو پلتفرم نیز اخیرا توسط کلاهبرداران دیجیتال و NFT مورد سوء استفاده های بسیاری قرار گرفته‌ اند.
 

تگ ها