همبستگی لایت کوین و بیت کوین

همبستگی لایت کوین و بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

لایت ‌کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که امکان پرداخت فوری و تقریبا صفر هزینه ‌ها را فراهم می کند. فن آوری لایت کوین مشابه بیت کوین براساس کد منبع باز بیت کوین ساخته شده است. لایت کوین در سال 2011 به عنوان فورک بیت کوین ایجاد شد.

لایت کوین همبستگی قوی با بیت کوین دارد و بر اساس تحلیل همبستگی، قیمت بیت کوین و لایت کوین یک رابطه مثبت بسیار قوی دارند. در واقع؛ لایت کوین یکی از اولین آلت کوین ‌هایی است که از کد منبع باز اصلی بیت ‌کوین برای ایجاد یک ارز دیجیتال جدید استفاده کرده است و لایت کوین همانند بسیاری از آلت کوین های دیگر تمایل دارد روند قیمتی بیت کوین را دنبال کند.

بهبود قیمت لایت کوین با وجود احتمال فشار فروش

قیمت لایت کوین مانند بسیاری از آلت ‌کوین‌ های بزرگ بازار، در سیر نزولی قرار داشته با این حال، در 24 ساعت گذشته، با بهبود قیمت بیت کوین با اندکی بهبود 2.4 درصد افزایش یافته است. لایت کوین همچنین در هفته گذشته، بدون هیچ سیگنال صعودی در نمودار خود تقریباً 3 درصد افزایش یافته است.

طبق شاخص های فنی دارایی دیجیتال، با افزایش فروش قیمت دارایی اندکی کاهش داشته با این حال، سطح مقاومت فوری قابل توجهی برای غلبه بر فشار فروش تشکیل شده و قیمت لایت کوین را افزایش داده است. لایت کوین در حال حاضر نزدیک به مرز قیمت 51 دلار با سطح حمایت روبرو است و از آنجایی که قدرت فروش بازار بیشتر از قدرت خرید است، قیمت لایت کوین احتمالا تنها برای مدتی بالاتر از این سطح باقی خواهد ماند.

با این حال به تحلیل کارشناسان؛ اگر قدرت خرید کمی تثبیت شود، این شانس وجود خواهد داشت که لایت کوین به بالای 56 دلار برسد. قدرت بازار گسترده لایت کوین در روزهای آینده بسیار مهم خواهد بود.

تجزیه و تحلیل قیمت لایت کوین

لایت کوین در زمان نگارش خبر با قیمت 53 دلار معامله می شود و در سطح 56 دلار با سطح مقاومتی روبرو است که خریداران هر بار به این سطح قیمتی نزدیک ‌شدند، با قدرت فروش مواجه شده ‌اند. طبق پیش بینی کارشناسان، حرکت به بالای سطح 56 دلار تز نزولی لایت کوین را حداقل برای مدت کوتاهی متوقف خواهد کرد.

به تحلیل کارشناسان، لایت کوین سقف قیمتی 61 دلار را بزودی آزمایش خواهد کرد، با این حال سطوح حمایتی به ترتیب در 51 و 43 دلار قرار دارند. از سوی دیگر، حجم معاملات لایت کوین در روز گذشته کاهش یافته است که نشان می دهد قدرت خرید در نمودار 24 ساعته پایین مانده است.

شاخص های فنی لایت کوین نیز نشان دهنده روند نزولی آلت کوین است و فروشندگان همچنان کنترل نمودارها را در دست دارند. در صورت ادامه روند فروش احتمالا قیمت سطح حمایت 51 دلار را آزمایش خواهد کرد. شاخص قدرت نسبی نیز زیر خط نیمه بود، که نشان دهنده حجم فروشندگان بیشتر در مقایسه با خریداران است.

قیمت لایت کوین در 7 روز گذشته 3.25 درصد افزایش یافته و در 24 ساعت گذشته 2.15 درصد رشد کرده است. تنها در یک ساعت گذشته، قیمت لایت کوین 1.15 درصد کاهش داشته است.