همکاری بانک مرکزی اوگاندا با شرکت های دیجیتال در سندباکس نظارتی

همکاری بانک مرکزی اوگاندا با شرکت های دیجیتال در سندباکس نظارتی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی اوگاندا، BOU در اوایل ژوئن با تیمی از انجمن بلاک چین اوگاندا، BAU مذاکراتی انجام داده است. بانک مرکزی اوگاندا رسما اعلام کرده است که پذیرای ایده های مختلف شرکت ‌های دیجیتال در سندباکس نظارتی خود خواهد بود.

سندباکس نظارتی چارچوبی است که توسط یک رگولاتور تنظیم شده است که به استارت‌ آپ ‌های فین‌ تک و سایر اعضای فن آوری اجازه می ‌دهد تا آزمایش ‌های خود را در یک محیط کنترل ‌شده تحت نظارت یک تنظیم‌ کننده انجام دهند.

براساس اعلامیه رسمی بانک مرکزی اوگاندا، در نتیجه مذاکرات با تیم بلاک چین BAU، قرار است با شرکت‌ های دیجیتال بسیاری در سندباکس نظارتی خود مشارکت نمایند. همچنین بانک مرکزی اوگاندا از اعضای تیم بلاک چین BAU خواسته تا به سندباکس نظارتی بانک مرکزی پیوسته و با مقررات NPS Sandbox 2021 و چارچوب BOU Sandbox بانک مرکزی آشنا شوند.

اندرو کاوره، رئیس بانک مرکزی اوگاندا، در نامه ای خطاب به کوام رونگوندا، رئیس انجمن بلاک چین BAU، اعلام کرده که مذاکرات بین بانک مرکزی و تیم بلاک چین BAU بر موضع بانک مرکزی در خصوص مشارکت های شرکت های دیجیتال تأثیر گذاشته است. وی افزود که بانک مرکزی اوگاندا از پیشنهاد شرکت بلاک چین برای به اشتراک گذاشتن دانش با تیم ‌های فنی دیگر استقبال می کند.

توسعه فرصت های پیشرفت در ارزهای دیجیتال

طبق گزارشBitcoin.com News ، بانک مرکزی اوگاندا سندباکس نظارتی فین‌ تک خود را در ژوئن 2021 راه‌ اندازی کرده است. در آن زمان بانک مرکزی اعلام کرد که راه اندازی سند باکس نظارتی نوآوری خدمات مالی را ارتقا خواهد داد، اجرای سندباکس نظارتی بانک مرکزی سرمایه و بودجه را برای شرکت‌ های فین ‌تک جذب و فرصت ‌های یادگیری را برای جامعه دیجیتال و تنظیم کننده ها فراهم می ‌نماید.

در همین حال، انجمن بلاک چین اوگاندا در توییت خود پس از دریافت نامه از بانک مرکزی اعلام کرد که مشتاقانه منتظر همکاری با بانک مرکزی و سایر ذینفعان در توسعه فرصت های پیشرفت در ارزهای دیجیتال اوگاندا می باشد.

دولت اوگاندا پیش از این، به هیچ سازمانی مجوز فروش ارزهای دیجیتال یا تسهیل تجارت ارزهای دیجیتال را نداده است و تا کنون هیچ ارز دیجیتالی را به عنوان ارز قانونی به رسمیت نشناخته است. هم اکنون نیز از آنجایی که ارزهای دیجیتال توسط دولت یا بانک مرکزی تنظیم نمی شوند، فعالان بازار دیجیتال به طور کامل با ریسک خود در اوگاندا معامله و سرمایه‌ گذاری می‌ کنند.همچنین ارزهای دیجیتال توسط دارایی ها یا ضمانت های دولتی پشتیبانی نمی شوند و صادرکنندگان مجاز به مبادله آنها با ارزهای قانونی دیگر نمی باشند.
 

تگ ها