همکاری بانک کانادا با MIT در تحقیقات CBDC 

همکاری بانک کانادا با MIT در تحقیقات CBDC 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

بانک کانادا با موسسه فن آوری ماساچوست (MIT) برای کار بر روی یک پروژه تحقیقاتی 12 ماهه با تمرکز بر طراحی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی همکاری کرده است. طبق اعلامیه 16 مارس، این بانک در کنار تیم ابتکار ارز دیجیتالDCI با آزمایشگاه رسانه ای MIT برای بررسی تاثیرِ طراحی های CBDC بر فن آوری های پیشرفته همکاری خواهد کرد.
بانک کانادا اعلام کرد که این پروژه بخشی از برنامه توسعه گسترده تر در مورد ارزهای دیجیتال، فین تک و نحوه عملکرد CBDCهای کانادایی می باشد. 
طبق گفته مسئول پروژه کانادایی هنوز هیچ تصمیمی در مورد معرفی CBDCیا ارز دیجیتال بانک مرکزی در کانادا گرفته نشده است، اما پس از تکمیل پروژه تحقیقاتی به روز رسانی در مورد CBDC کانادا ارائه خواهد شد.

پروژه همیلتون در بوستون

این اولین همکاری MITو DCI با یک بانک برای تحقیقات CBDC نیست، براساس گزارش کوین تلگراف در اوایل فوریه، تحقیقاتی را در این زمینه با همکاری بانک فدرال رزرو بوستون منتشر شده است.
این پروژه که پروژه همیلتون نام داشت، توسعه و راه اندازی یک CBDC با هدف کلی استفاده از دو مدل، فن آوری دفتر کل توزیع شده (DLT) و پردازش تراکنش ‌ها به صورت موازی در چندین رایانه، به جای تکیه بر یک سرور سفارش دهنده برای جلوگیری از هزینه مضاعف را آزمایش کرد.
CBDCها که اخیراً سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده اند، با دستور اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد تضمین توسعه مسئولانه دارایی های دیجیتال، شدت بیشتری در ایالات متحده و سایر کشورها گرفته اند.
دستور اجرایی همچنین به وزیر خزانه داری و سایر مقامات مربوطه دستور می دهد تا یک گزارش تحقیقاتی در مورد یک CBDC محلی تهیه کنند، در حالی که دادستان کل نیز وظیفه ارزیابی تغییرات قانونی لازم مورد نیاز برای یکCBDC را بر عهده خواهد داشت.
 

تگ ها