هک بانک مرکزی روسیه و تهدید به افشای اسناد محرمانه 

هک بانک مرکزی روسیه و تهدید به افشای اسناد محرمانه 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه هکری Anonymous بانک مرکزی کشور روسیه را هک کرده است، این گروه هکر اعلام کردند 35000 سند حاوی اطلاعات محرمانه را که با هک بانک مرکزی روسیه جمع آوری کرده اند را در 48 ساعت آینده منتشر خواهند کرد. علاوه بر این، این گروه هک به شرکت های جهانی که از روسیه خارج نشده اند، اعلام کردند که از همکاری با روسیه دست بردارند، در غیر این صورت احتمالا در مرحله بعدی هک خواهند شد.

دقیقا یک ماه از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عملیات نظامی ویژه خود را علیه همسایه شرقی خود آغاز کرد می گذرد. این جنگ هیچ آینده روشنی نخواهد داشت. ناتو، اتحادیه اروپا و سایر کشورها علیرغم محکوم کردن اقدامات روسیه از دخالت مستقیم در جنگ خودداری کردند.

با این حال، آن ‌ها تصمیم گرفتند که تحریم‌ های مختلف مالی، علیه متجاوز، مقامات و در نهایت مردم روسیه اعمال کنند. شرکت های جهانی بی شماری از جمله غول هایی مانند اپل، نایک، ایکیا، شل، گلدمن ساکس، ویزا، مسترکارت، پی پال و غیره خدمات رسانی به مشتریان مستقر در روسیه را متوقف کرده اند.

Anonymous، گروه هکری که نزدیک به دو دهه قدمت دارد، نیز به مبارزه علیه روسیه پیوسته است. آنها در ابتدا بیش از 30 هدف روسیه را مورد حمله سایبری قرار داده و بیش از 1 میلیارد روبل جمع آوری کردند. این گروه به سربازان روسی 52000 دلار بیت کوین یا یک تانک جنگی در ازای ترک ارتش پوتین پیشنهاد کرده اند.
پیشتر در 24 مارس، این گروه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بانک مرکزی روسیه  را هک کرده و تهدید کرده بود که 35000 پرونده را با توافق های مخفی در دو روز آینده منتشر خواهد کرد.

گروه هکریAnonymous در برابر شرکت های خارجی

اگرچه تعداد شرکت هایی که روسیه را ترک می کنند همچنان در حال افزایش است، اما هنوز تعداد کمی از آنها از انجام این کار خودداری کرده اند. به این ترتیب، گروه هکر چندین هشدار علیه این شرکت ‌ها صادر کرده و لوگوی آن ‌ها را منتشر کرده و ادعا می‌کند که زمان آنها در حال اتمام است.

گروه هکریAnonymous گفتند که باید برای از دست دادن زندگی مردم بی گناهی که به خشونت در اوکراین قتل عام می شوند متاسف باشند و از شرکت های خارجی مستقر در روسیه خواستند که همکاری خود را در خاک روسیه متوقف کنند.

گروه هکریAnonymous پیشتر در هنگامی که معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، پس از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، خواستار  وارد عمل شدن استعدادهای دیجیتال شده بود، حمایت خود را از دولت اوکراین اعلام کرده بود.
آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها