واکنش قانونگذاران اروپایی در خصوص ورود بایننس به بازارهای مالی فرانسه

واکنش قانونگذاران اروپایی در خصوص ورود بایننس به بازارهای مالی فرانسه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس ماه گذشته در 6 می از مقامات مالی فرانسوی برای حضور در بازارهای مالی فرانسه چراغ سبز دریافت کرده است. با این حال، تنظیم کننده بازار فرانسه AMF، به دلیل تایید حضور بایننس در بازارهای مالی کشور مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفته است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، Aurore Lalucq، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا از رگولاتورهای بازار فرانسه درخواست کرده تا تصمیم خود مبنی بر تایید عملیات بایننس در فرانسه را مجددا بررسی نمایند. 

براساس گزارش فایننشال تایمز، در نامه ارسالی به تنظیم کننده بازار فرانسه، AMF اوایل ژوئن، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا اظهار داشت که تصمیم تنظیم کننده های مالی فرانسه تعجب آور و نگران کننده است، پیش از این بسیاری از ناظران دیگر، از ارائه مجوز ثبت یا ورود درخصوص تجارت بایننس در فرانسه خودداری کرده اند.

این نماینده پارلمان افزود: وظیفه قانونگذاران به عنوان ناظران اروپایی و ملی شفاف سازی وضعیت مالی است تا نهادها بتوانند به طور موثر مسئولیت های خود را انجام دهند. با این حال، صرافی ارز دیجیتال بایننس تایید فرانسه را پیشرفت مهمی درخصوص بهبود عملکرد و گسترش خدمات خود به عنوان یک نهاد متعارف با یک دفتر مرکزی رسمی در فرانسه در نظر گرفته است.

ادامه چالش های بایننس در اروپا

نگرانی ‌های مبارزه با تامین مالی تروریسم، CFT و قوانین ضد پولشویی، AML به محدودیت ‌های فعالیت‌ بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در اروپا افزوده است. پیش از این بایننس به دلیل سیاست ها و رویه های خود برای محافظت از کاربران خود مورد انتقاد قرار گرفته است. 

در اوایل ماه ژوئن، رویترز ادعا کرد که بایننس بین سال‌ های 2017 تا 2021 بیش از 2.35 میلیارد دلار را تسهیل و پولشویی کرده است، همین عامل دلیل اصلی انتقاد نمایندگان به رگولاتورهای فرانسوی بوده است.
ارنست اورتاسون، عضو پارلمان و پانل امور اقتصادی پارلمان اروپا، این اقدام را غیرمنتظره خواند و اظهار داشت که فرانسه به عنوان سخت ترین حوزه قضایی در تنظیم ارزهای دیجیتال می باشد و وی انتظار نداشته که فرانسه بدون تعیین مقررات سخت گیرانه امکان تجارت بایننس در فرانسه را فراهم نماید.

علاوه بر این، اداره رفتار مالی بریتانیا فعالیت ‌های صرافی را در ژوئن 2021 به حالت تعلیق درآورده است. همچنین اخیرا رگولاتورهای سنگاپور، ژاپن، ایتالیا و هلند فعالیت ‌های بایننس را در حوزه قضایی خود به حالت تعلیق درآورده ‌اند.

عملکرد بایننس در سایر حوزه های قضایی

با وجود محدودیت های رو به رشد در اروپا و آسیا، بایننس موفقیت هایی را در برخی از حوزه های قضایی به ثبت رسانده است. در می 2022، صرافی مجوز فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال در ایتالیا را به دست آورد، با اینکه یک سال قبل تنظیم کننده بازار ایتالیا اظهار داشته بود که بایننس یک ارائه دهنده خدمات سرمایه گذاری مجاز نیست.

همچنین، مقامات دبی در اوایل ماه مارس مجوز دارایی دیجیتال را برای فعالیت در امارات متحده عربی به بایننس اعطا کردند. صرافی ارزهای دیجیتال به موفقیت مشابهی در بحرین دست یافته است.

با این حال، تصویب مقررات بازارهای دارایی های دیجیتال در اتحادیه اروپا، میکا که از آغاز جولای قابل اجرا خواهد بود، آینده بایننس در اروپا را تعیین خواهد کرد.
 

تگ ها