ورود اینستاگرام به حوزه NFT با پشتیبانی شبکه بلاک چین

ورود اینستاگرام به حوزه NFT با پشتیبانی شبکه بلاک چین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش کوین دسک در 8 می، رسانه اجتماعی متعلق به متا، اینستاگرام در حال برنامه ریزی برای ادغام توکن های غیرقابل تعویض،NFT با اتریوم، پالیگان، سولانا و فلو می باشد. این شبکه های بلاک چینی میزبان اکثر NFTها بوده اند.

همچنین این تست نت برای گروه کوچکی از طرفداران NFT مستقر در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و نحوه پشتیبانی اینستاگرام از زنجیره های بلاک چینی ارائه شده در زمان راه اندازی مشخص نشده است.

همچنین رسانه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد از کیف پول های دیجیتال محبوب و پرکاربرد مانند متامسک پشتیبانی نماید. با اتصال به کیف پول دیجیتال، کاربران می توانند مالکیت NFT را بدست آورده و آنرا در پروفایل خود در معرض نمایش عمومی گذاشته و سازندگان NFT را تگ نمایند.

براساس گزارش کوین دسک، اینستاگرام برای پست کردن و به اشتراک گذاری NFT از کاربران هزینه ای دریافت نخواهد کرد. توییتر نیز در ژانویه برای تصاویر پروفایل NFT شش ضلعی خود هزینه ای دریافت نکرده است بنظر می رسد روند اجرا و راه اندازی NFTدر اینستاگرام همانند توییتر خواهد بود.

این تصمیم احتمالاً نشان دهنده افزایش جدید تقاضا برای  ان اف تی ها خواهد بود. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و بسیاری از آنها از این پلتفرم برای تبلیغ و بازاریابی خود استفاده می کنند.

ورود فیسبوک و اینستاگرام به دنیای شگفت انگیز NFTها

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در ماه مارس امسال از راه اندازی پروژه ساخت NFT اینستاگرام خبر داده بود. براساس گزارش فایننشال تایمز در مارس 2022، متا NFT های آزمایشی اینستاگرام را با گزینه ‌های انتخاب و عضویت در گروه در فیس بوک راه اندازی خواهد کرد.

محبوبیتNFTها این بار به شرکت متا و دو پلتفرم محبوب آن یعنی اینستاگرام و فیسبوک رسیده است. گزارش فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، از تصمیم شرکت متا برای ورود به حوزه NFT خبر داده است.

این دو شبکه اجتماعی در حال توسعه زیرساخت ‌هایی هستند که میلیاردها کاربر را قادر می ‌سازد تا توکن‌ های NFT را صادر و آنها را به فروش برسانند. همچنین کاربران می‌توانند این توکن ‌ها را به عنوان عکس پروفایل خود به نمایش بگذارند و کلکسیون دیجیتالی این آثار را بسازند.

این منبع آگاه اعلام کرده است که متا قصد دارد در آینده نیز بازار مستقل توکن ‌های NFT خود را راه‌ اندازی نماید؛ با این حال احتمالا تیم توسعه در طول زمان تغییراتی را اعمال خواهند نمود.
 

تگ ها