پایین ترین حد حجم معاملات کوین بیس در ماه فوریه

پایین ترین حد حجم معاملات کوین بیس در ماه فوریه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فوریه ماه سختی برای مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز بوده است. بر اساس تحقیقات BeInCrypto، کوین بیس در دومین ماه سال حجم معاملاتی تقریباً 93 میلیارد دلاری را ثبت کرده است. حجم معاملات کوین بیس در ماه فوریه به پایین ترین حد خود رسیده است. پس از اینکه صرافی متمرکز شاهد کاهش بیشتر نقدینگی بود، کوین بیس در ماه فوریه یک گام دیگر به عقب برداشت.

اگر چه ممکن است این آمار به دلیل مسیر رشد کوین بیس در بازار اشباع مالی ارز دیجیتال چشمگیر به نظر برسد، اما حجم کل مبادلات در ماه فوریه کاهش یافته است. حجم کل برای ژانویه 2022، 124 میلیارد دلار بوده و در فوریه 2022 به میزان خیره کننده ای به 25 درصد رسیده است.

براساس داده های  Nomicsحجم کل مبادلات از سال 2021 همچنان در حال کاهش است. کاهش حجم در دو ماه گذشته می تواند اثرات مضری بر کوین بیس داشته باشد زیرا با صرافی های متمرکز مانند بایننس، Mandala Exchange، OKX، Hotcoin Global، CoinFLEX، BitMart، IndoEx، Upbit، Deepcoin، MEXC و HitBTC  رقابت می کند.

کوین بیس، بر خلاف سایر صرافی ‌ها که نسبت به سال گذشته رشد کرده اند، عملکرد سالانه اش تحت تاثیر رویکرد فوریه بوده است. کوین بیس در فوریه 2022 شاهد کاهش 27 درصدی ماهانه سالانه بوده است و کل حجم ثبت شده برای فوریه 2021 تقریباً 128 میلیارد دلار می باشد.

علاوه برآن کوین بیس به نقاط عطفی که در سه ماهه دوم و ماه های پایانی سال 2021 به آن دست یافت، عمل نکرد. کوین بیس در ماه می 2021 بدلیل ماهیت نزولی بازار تقریباً 255 میلیارد دلار به عنوان بالاترین حجم ماهانه خود ثبت کرد. 

در پایان سال 2021 که تا سه ماهه اول سال 2022 ادامه یافت، کوین بیس 42 درصد از حجم بالای ماه مه 2021 خود را کاهش و در 31 دسامبر 2021 حجم کل تقریباً 147 میلیارد دلار را ثبت کرد.
به طور کلی، حجم کل کوین بیس تا پایان فوریه 2022 به ترتیب 63 درصد و 36 درصد کمتر از حجم ماه های می و دسامبر 2021 بوده است.

دلایل کاهش حجم معاملات کوین بیس

تعداد کل بازارهای حمایت شده و بازارهای معامله شده در طول دوره ها قطعاً عوامل اصلی کاهش حجم کل معاملات در کوین بیس می باشند.
کوین بیس توسط بسیاری از کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا در مقایسه با صرافی های رقیب، از تعداد نسبتاً کمتری از کوین پشتیبانی می کند. جدای از این، کوین بیس از جفت های زیادی پشتیبانی نمی کند و این بر روند الگوهای معاملاتی در بورس در طی یک بازار نزولی در فوریه 2022 تأثیر گذاشته است.

در زمان نگارش، کوین بیس کمتر از 150 ارز دیجیتال و کمتر از 500 جفت بازار را پشتیبانی می کند، بهمین دلیل بزرگ‌ ترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم در ایالات متحده، برای تحول در ثروت این صرافی نیاز به بهبود عملکرد خود دارد.

بازارهای برتر کوین بیس در سال 2022 جفت ‌های ارز دیجیتال به فیات و جفت ‌های ارز دیجیتال به ارز دیجیتال هستند. از جمله جفت های دلار برای سولانا، بیت کوین ، اتریوم ، آوالانچ، Wrapped Luna، کاردانو، شیبا اینو،  دوج کوین و اوریجین پروتکل می باشد.

در بازار نزولی که سرمایه‌ گذاران مراقب زیان ‌های زیاد هستند، جفت‌ های برتر ارزهای دیجیتال به استیبل کوین ‌ها مانند BTC/USDT یا ETH/USDT هستند. بالاترین بازار استیبل کوین در کوین بیس،BTC/USDT  است که در بین 10 جفت ارز بازار قرار نمی گیرد و در حال حاضر حجمی زیر 30 میلیون دلار دارد.

همزمان صرافی های رقیب در بازارهای استیبل کوین همچنان بیش از 100 میلیون دلار در حجم روزانه ثبت می کنند. همچنین حجم معاملات در ماه مارس در زمان انتشار بیش از 33 میلیارد دلار بوده است.

تگ ها