پایین ترین حد سهام کوین بیس، پس از عرضهNFT اتریوم در بازار

پایین ترین حد سهام کوین بیس، پس از عرضهNFT اتریوم در بازار
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سهام کوین بیس در روز جمعه، 22 آوریل تنها دو روز پس از راه ‌اندازی بازار NFT مورد انتظار صرافی ارزهای دیجیتال، به پایین ‌ترین حد خود رسید. سهام نزدک نیز در معاملات پس از ساعت کاری تا 131.14 دلار کاهش یافت که بیش از 15 درصد از زمان عرضه بتا در بازار کاهش داشته است.

این راه ‌اندازی که بیش از یک سال تبلیغ شد، نتوانست رکود چند ماهه سهام کوین ‌بیس را معکوس کند. از ژانویه امسال سهام کوین بیس 47.61 درصد کاهش یافته است. سال گذشته، سال سختی برای تجارت ارزهای دیجیتال بوده است که  16.39 درصد ضرر سالانه برای بیت کوین و 21.13 درصد برای اتریوم ثبت شده است.

در روز پنجشنبه، 21 آوریل کنت ورتینگتون، تحلیلگر جی پی مورگان، قیمت هدف خود را برای کوین 31 درصد کاهش داد و به 258 دلار رساند. او در توضیح افزود که بازارهای ارزهای دیجیتال نیاز به تعامل بیشتر و هیجان محصولات یا کاربردهای جدید نیاز دارند تا همچنان بازارهای دیجیتال را به سمت جریان اصلی تر سوق داده و سطوح فعالیت را افزایش دهند.

به نظر می رسد، حداقل در حال حاضر، بازار NFT کوین بیس نتوانسته است هیجان زیادی ایجاد کند. این پلتفرم به اکوسیستم های شلوغی از جمله OpenSea، Rarible، Foundation، SuperRare، LooksRare  و Nifty Gateway پیوسته است.

بازار کوین بیس با تأکید بر تجربه مشترک، تشویق هنرمندان و خریداران NFT به تعامل و ایجاد ویژگی های اجتماعی مشابه اینستاگرام، خود را از رقبا متمایز کرده است. این پلتفرم هر NFT را برای فروش در بلاک چین اتریوم در بازار انباشت می کند و همچنان کاربران محدودی به آن دسترسی دارند.
این شرکت هنوز از ایجاد NFT درون پلتفرمی یا سایر پلتفرم های بلاک چین به جز اتریوم پشتیبانی نمی کند، ولی در نظر دارد بزودی از بلاک چین های بسیاری پشتیبانی کند.

این راه اندازی که در ابتدا برای اواخر سال 2021 در اوج محبوبیت NFT برنامه ریزی شده بود، اکنون در زمان رکود NFT در حال انجام است. اما علی‌رغم ورود دیرهنگام کوین ‌بیس بهNFT، شرط بندی صرافی بر روی مشارکت جامعه نیز در زمانی انجام می شود که NFT ها به طور پیوسته در کاربرد، فراتر از نمادهای وضعیت تا ابزارهای جامعه سازی رشد کرده اند.

رویکرد کوین بیس در راه اندازی NFTها

احتمالاً رویکرد کند کوین ‌بیس نسبت به NFTها عمدی است. به‌ جای تلاش برای کسب درآمد از چرخه ‌های تبلیغاتی، به نظر می‌رسد که روی ایجاد بازار NFT متمرکزتر و کاربرپسندتر از رقبای خود تمرکز کرده است. ویژگی ‌های رسانه ‌های اجتماعی ایده ‌ای هوشمندانه است که زمینه را برای مجموعه ‌ای از جوامع متنوع فراهم می‌کند که می ‌توانند همزمان با تکامل فن آوری،NFT خود را نیز گسترش دهند.

رویکرد کوین بیس بسیار متفاوت تر از OpenSea است، اوپن سی در راستای اهداف تبدیل شدن به پیشرو بازار در NFT، مجموعه ای از رسوایی ها از تقلب گرفته تا هک را انجام داده و کاربران خود را نسبت به این پلتفرم بی اعتماد کرده است.

براساس اظهارات کوین بیس، این پلتفرم نظارت وسیعی روی NFTهای تقلبی خواهد داشت. البته، این امکان وجود دارد که رویکرد آهسته کوین ‌بیس استراتژیک نباشد، اما نشانه آن است که شرکت برای رقابت با رقبای زیرک ‌تر آماده می شود.

تگ ها