پذیرش دوج کوین در اسپیس ایکس ایلان ماسک

پذیرش دوج کوین در اسپیس ایکس ایلان ماسک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اظهارات ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیسکس و تسلا، دوج کوین به ‌زودی در اسپیس ایکس در ازای کالا پذیرفته خواهد شد، پیش از این شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک نیز گزینه پذیرش پرداخت‌ های دوج کوین خود را فعال کرده است. همچنین براساس شواهد موجود اشتراک استارلینک، اینترنت ماهواره ای نیز احتمالا با دوج کوین پرداخت خواهد شد.

روز جمعه 27 می ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از طریق توییتر اعلام کرد که اسپیس ایکس به زودی ارز دیجیتال دوج کوین را برای کالا خواهد پذیرفت، پس از این خبر دوج کوین نسبتا افزایش یافته است. مدیر عامل شرکت اسپیس ‌ایکس، ایلان ماسک اظهار داشت که دوج کوین میم کوین مورد علاقه وی گزینه پرداخت مناسبی برای شرکت های مختلف می باشد.

علاوه بر این، ماسک اظهار داشت که اشتراکStarlink، اینترنت پهن باند پرسرعت و کم تاخیر فعال در نقاط دورافتاده و روستایی در سراسر جهان احتمالا بزودی در دو ج کوین پرداخت خواهد شد تا کاربران بسیاری بتوانند خدمات آن را براحتی دریافت نمایند.

نوسانات قیمتی دوج کوین بعد از خبر پذیرش در اسپیس ایکس

پس از توئیت ایلان ماسک در خصوص پذیرش دوج کوین توسط اسپیسکس، قیمت دوج کوین افزایش یافته است. در زمان انتشار توییت، دوج کوین با قیمت 0.078399 دلار به ازای هر کوین معامله می شد که به سرعت بیش از 8 درصد افزایش یافت و به 0.084927 دلار رسید. با این حال، پس از آن دوج کوین قیمت خود را به نسبت تثبیت کرده و در حال حاضر با قیمت 0.081469 دلار معامله می شود.

پذیرش دوج کوین در تسلا

تسلا پرداخت های دوج کوین خود را در ژانویه برای برخی از کالاها آغاز کرده است؛ شرکت خودروهای الکتریکی تسلا در حال حاضر هیچ ارز دیجیتال دیگری را بجز دوج کوین نمی پذیرد. این شرکت قبلا بیت کوین را برای محصولات می پذیرفته که به دلیل نگرانی های زیست محیطی متوقف شده است. ماسک در ژوئن سال گذشته اظهار داشت که تسلا زمانی پذیرش بیت کوین را از سر می گیرد که استخراج کنندگان بتوانند 50 درصد مصرف انرژی پاک را تامین نمایند. وی در خصوص این موضوع توضیحات دیگری ارائه نکرده است.

ماسک مدت‌ها ست که حامی دوج کوین بوده است. او در جامعه ارزهای دیجیتال به عنوان پدر دوج شناخته می شود. رئیس تسلا قبلاً اعلام کرده بود که مالک بیت کوین، اتر و دوج کوین است. با این حال اسپیس ایکس فقط بیت کوین را در اختیار خواهد داشت. در ماه آوریل، ترازنامه تسلا 1.26 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را ارائه کرده است.

رئیس اسپیس ایکس در ماه می اظهار داشت که دوج کوین به عنوان یک ارز دارای پتانسیلی است که بیت کوین از آن محروم است. با این حال بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش مناسب تری می باشد. 
همچنین معامله توییتر مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است. در روز چهارشنبه، 25 می ایلان ماسک اظهار داشته که تعهد مالی شخصی او به معامله توییتر اکنون 33.5 میلیارد دلار است.