پذیرش پرداخت بیت کوین و اتریوم توسط غول املاک امارات متحده عربی

پذیرش پرداخت بیت کوین و اتریوم توسط غول املاک امارات متحده عربی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Damac Properties، توسعه دهنده برجسته املاک مستقر در دبی، امارات متحده عربی، روز چهارشنبه، 27 آوریل اعلام کرد که پرداخت بیت کوین و اتریوم را برای املاک لوکس خود آغاز خواهد کرد. داماک اظهار داشت که امکان دستیابی به املاک و مستغلات برتر از طریق بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، آینده توسعه اموال جهانی را متحول خواهد کرد.

داماک همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تا 100 میلیون دلار در جدیدترین پروژه متاورسی خود که بر توسعه شهرهای دیجیتال متمرکز است، سرمایه گذاری نماید. راه اندازی این متاورس توسط علی سجوانی اجرا خواهد شد که هم به عنوان مدیرعامل D-Labs و هم به عنوان مدیر کل داماک خدمت خواهد کرد.

Damac Properties در سال 2002 توسط میلیاردر حسین ساجوانی ایجاد شد و هم اکنون در سراسر کانادا، بریتانیا و خاورمیانه فعالیت می کند. علاوه بر آن، این شرکت دارای لیبل های مد و جواهرات لوکسDe-Grisgono وRoberto Cavalli می باشد.

براساس اظهارات مدیر عاملD-Labs تغییرات دیجیتال ارائه شده در متاورس یکی از اقدامات داماک برای گسترش رونق اقتصادی برای نسل‌ های جوان و آینده صنعت می باشد. وی به استراتژی های بازاریابی پر زرق و برق، از جمله اهدا لامبورگینی رایگان به خریداران ملک، شهرت دارد. همچنین او در سال 2013 با دونالد ترامپ برای افتتاح تعداد زیادی زمین گلف با نام تجاری ترامپ در دبی همکاری کرده است.

پذیرش ارزهای دیجیتال در امارات متحده عربی

به غیر از املاک و مستغلات، تعدادی از رستوران ها و شرکت های دیگر، از جمله استارت آپ ها، شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت کرده اند. امارات متحده عربی با ایجاد شتاب ‌دهنده‌ ها و تسهیلات ارز دیجیتال و همچنین ایجاد سیستم ‌های نظارتی، خود را در خط مقدم انقلاب بیت‌ کوین قرار داده است. Crypto Pushیا تعهد امارات متحده عربی به توسعه تجارت ارزهای دیجیتال اخیراً سرمایه گذاران دیجیتال بزرگی را جذب کرده است.

با تصمیم دولت مبنی بر ارائه مجوزهای دارایی های دیجیتال تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات دارایی های مجازی دبی، برخی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در حال نقل مکان به منطقه امارات می باشند. پروژه فعلی داماک، پذیرش گسترده دارایی های دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض،NFTهای این شرکت می باشد. در پروژه های جدید اولویت با مشتریان فعلی داماک خواهد بود.

بر اساس داده های ارائه شده، در سال 2020 ارزش بازار متاورس21.91 میلیارد دلار بوده است. همچنین براساس گزارشات بلومبرگ، متاورس می تواند تا سال 2024 تقریباً 800 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. شهرداری دبی در جریان اجلاس دولت جهانی که اخیراً برگزار شد، تأیید کرد که با شرکت ‌ها و سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی برای ساختن شهر متاورسی و دیجیتال همکاری خواهند نمود.