پذیرش پرداخت های بیت کوین در رستوران های ایالات متحده

پذیرش پرداخت های بیت کوین در رستوران های ایالات متحده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

هیاهوی ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت در حال گسترش است و چندین رستوران معروف در سراسر آمریکا اکنون شروع به ایجاد امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال به مشتریان خود کرده اند. به عنوان مثال، Cambo Flare یک رستوران آسیایی آمریکایی در بیگ لیک، مینه سوتا است. از زمان افتتاح در نوامبر 2020، مشتریان می ‌توانند با پول نقد، کارت‌ های اعتباری و ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم پرداخت کنند.

علاوه بر این، این رستوران به زودی از ارز دیجیتال منحصر به فرد خود را بعنوان گزینه پرداخت برای استفاده مشتریان رونمایی خواهد کرد. این کوین Cambo Coin نامیده می شود که نام خود را از خود رستوران گرفته است.

در حال حاضر، تعداد بسیار کمی از مردم با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌ کنند، و رستوران سعی می‌کند با ارائه تخفیف ‌های ده تا 50 درصدی در پرداخت های دیجیتال پذیرش پرداخت های دیجیتال را افزایش دهد. بیگ لیک شهری است که در زمان انتشار تنها از 10.000 نفر تشکیل شده ولی با این حال به فکر پرداخت با ارزهای دیجیتال هستند.

براساس اظهارت مدیر رستوران، رستوران های زیادی وجود ندارد که بیت کوین را برای شروع می پذیرند، او می گوید: بنظر من با شکستن موانع مقاومتی در پذیرش ارزهای دیجیتال میتوانیم از اولین کسانی باشیم که در مینه سوتا شروع به پذیرش پرداخت های ارز دیجیتال کرده اند که بدین طریق مسیر پذیرش ارزهای دیجیتال را هموار خواهیم کرد.

دیگر رستورانهای ایالات متحده در مسیر پذیرش پرداخت ارزهای دیجیتال

رستوران دیگری به نام Flyfish Club قرار است در اوایل سال 2023 در شهر نیویورک افتتاح شود. این یک کلوپ غذاخوری خصوصی خواهد بود که خط ویژه خود را در توکن های غیرقابل تعویض،NFT راه اندازی خواهد کرد که امکان پرداخت با NFT را برای مشتریان فراهم خواهد نمود.

دیوید رودولیتز، بنیانگذار و مدیر عامل کلوپ غذاخوری فلای فیش گفت: ایجاد یک نوآوری جدید و پروسه تبدیل عضویت اعضاء به دارایی دیجیتال با هیجانات حوالی ارزهای دیجیتال در جهان نیاز به نوعی از نوآوری نیاز دارد و این رستوران با توجه به محبوبیت NFT در تمامی رده های سنی خط ویژه توکن غیر قابل تعویض، NFT را راه اندازی نموده است. برای مطالعه بیشتر می توانید ویدیوی آشنایی با مفهوم و کاربرد NFT را در سایت ارز سنج مشاهده کنید.

یکی دیگر از این رستوران های علاقه مند به ارزهای دیجیتال Ocean Blue نام دارد که در نیویورک واقع شده است. این رستوران از آغاز تا کنون فاقد پرداخت پول نقد بوده است و از اول پرداخت ‌های خود را بصورت دیجیتال راه اندازی و مورد پذیرش مشتریان خود بوده است.

خودداری از پذیرش ارزهای دیجیتال در بیزنس های ایالات متحده

لازم به ذکر است کسب‌ و کارهایی که ارزهای دیجیتال را می‌ پذیرند در حال حاضر ریسک نقدینگی، نوسانات قیمت، آسیب ها و حملات ‌سایبری مربوط، کارمزد کمیسیون، قوانین مرتبط با پولشویی، مشکلات اخلاقی و جرائم مربوط، مسائل مالیاتی و موارد دیگر را می پذیرند.

ضمن اینکه معاملات ارز دیجیتال معمولاً فقط در صورتی تنظیم می شود که فروش، به منزله فروش یک اوراق بهادار تحت قوانین ایالتی یا فدرال باشد، یا طبق قوانین ایالتی انتقال پول در نظر گرفته شود و با توجه قوانین پیچیده و اخیر فدرال رزرو ضمن استقبال بسیاری از برندها از پرداخت های دیجیتال بسیاری دیگر نیز از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال خودداری می کنند.