پذیرش پرداخت های بیت کوین در شرکت هواپیمایی امارات

پذیرش پرداخت های بیت کوین در شرکت هواپیمایی امارات
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش عرب نیوز، یکی از بزرگترین خطوط هوایی جهان، شرکت هواپیمایی امارات قصد دارد بیت کوین را به عنوان یک سرویس پرداخت به سایت خود اضافه کند و  همچنینNFT  ها را نیز در راستای گسترش تجارت دیجیتال در وب سایت شرکت ارائه خواهند نمود.

عادل احمد الرضا، مدیر عملیاتی امارات، در بازار سفر عربی اعلام کرد که شرکت هواپیمایی امارات کارکنان بیشتری را برای راه اندازی توکن غیرقابل تعویض(NFT) خود استخدام خواهد نمود، وی افزود: با استفاده از متاورس، می ‌توان کل فرآیندهای در حال اجرا، آموزش یا فروش در وب‌ سایت را به یک برنامه کاربردی از نوع متاورس تبدیل کرد.

بزرگترین شرکت هواپیمایی امارات همچنین به دنبال کشف کاربرد فن آوری بلاک چین در ردیابی سوابق هواپیما نیز می باشد علاوه بر ان، وی از برنامه های شرکت هواپیمایی امارات در خصوص افزودن بیت کوین به عنوان یک گزینه پرداخت نیز رونمایی کرده است.

همچنین براساس اظهارات مدیر اجرایی امارات، با کاهش اثرات کووید19 و افزایش تعداد مسافران هوایی نیاز به فن آوری دیجیتال جزئی جدا نشدنی از جهان بعد کرونا خواهد بود. همچنین ارائه ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت و افزودن کلکسیون های NFT به وب سایت بخشی از استراتژی امارات برای ارتباط بهتر با مشتریان امروز می باشد.

اقدامات دیگر شرکت های هواپیمایی در خصوص دیجیتالی شدن

امارات اولین ایرلاینی نیست که از فن آوری های دیجیتالی مانند بلاک چین و خدمات پرداخت در ارزهای دیجیتال استقبال کرده است. در فوریه سال 2021، ایرفرانس با سازمان های مختلف در بلاک چین برای تأیید نتایج آزمایش کووید همکاری کرده است.

AirBaltic لتونی نیز دوج کوین و اتریوم را به عنوان گزینه‌ های پرداخت در مارس سال 2021 به سیستم خود اضافه کرده است.  همچنین این شرکت هواپیمایی از سال 2014 بیت کوین را بعنوان گزینه پرداخت پذیرفته است.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش قیمت بیت کوین در حدود 30.7 هزار دلار شناور بوده و 13 درصد در هفت روز گذشته و 23 درصد در ماه گذشته کاهش یافته است. براساس داده های تریدینگ ویو به نظر می رسد قیمت بیت کوین پس از کاهش اصلاح و بهبود یافته است.

در هفته گذشته، بیت کوین مانند سایر بازارهای ارز دیجیتال و مالی در حال سقوط بوده است، در 13 می این ارز دیجیتال حتی به زیر سطح 26 هزار دلار سقوط کرده و به سطح دسامبر 2020 خود رسیده است.

امروز در 14 می، بیت کوین بهبود سریعی را نشان داده و از مرز 30 هزار دلار عبور کرده و احتمالا 31 هزار دلار را ازمایش خواهد کرد. با این حال، در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این بهبود ادامه خواهد داشت یا اینکه یک پامپ موقتی بوده است.
 

تگ ها