پذیرش پرداخت های دوج کوین در شرکت بورینگ ایلان ماسک

پذیرش پرداخت های دوج کوین در شرکت بورینگ ایلان ماسک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارشCNN در 7 جولای، شرکت Boring ایلان ماسک ارز دیجیتال دوج کوین را به عنوان پرداخت هزینه مترو و جابجایی لاس وگاس خود می پذیرد. ایلان ماسک اظهار داشت که از پرداخت دوج در تمام شرکت های خود حمایت خواهد کرد. تسلا در حال حاضر دوج کوین را برای خرید برخی از کالاهای خود می پذیرد و اسپیس ایکس نیز به زودی از آن پیروی خواهد کرد.

شرکت بورینگ یک شرکت خدمات زیرساختی و ساخت تونل مترو است که توسط ایلان ماسک برای سیستم های حمل و نقل درون شهری تاسیس و طراحی شده است.

ماسک قبلاً گفته بود که هدف شرکت بورینگ حل ترافیک آزار دهنده کشورهاست. یکی از پروژه های شرکت Loop است که به نام « Teslas in Tunnels یا تسلاس در تونل ها» نیز شناخته می شود. Loop سیستم حمل و نقل عمومی سریعی است که بیشتر شبیه یک بزرگراه زیرزمینی است تا یک سیستم مترو، و آلایندگی این سیستم تمام الکتریکی صفر است.

مدیرعامل تسلا با انتشار توییتی در 6 جولای با عنوان "در صورت امکان از دوج حمایت کنید" اعلام کرد که خبر پذیرش دوج کوین در شرکت بورینگ در پروژه Loop وگاس واقعی است. به گزارش CNN، در حال حاضر هزینه استفاده از سیستم حمل ونقل در Loop رایگان است، اما این شرکت قصد دارد بزودی هزینه ای دریافت کند که در کنار پرداخت های فیات، دوج کوین نیز یکی از گزینه ها خواهد بود.

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین و افزایش قیمت آن

ماسک مدت‌ هاست که طرفدار دوج ‌کوین بوده و معتقد است که پتانسیل پرداخت دوج کوین بسیار بهتر از بیت کوین است و بیت کوین بیشتر یک ذخیره ارزش است. رئیس تسلا همچنین قبلاً اعلام کرده است که شخصاً مالک دوج کوین می باشد. علاوه بر شرکت تسلا، ماسک در ماه می اعلام کرد که اشتراک ‌های Starlink نیز احتمالا در آینده دوج کوین را خواهند پذیرفت. او همچنین طرحی برای ادغام پرداخت های دیجیتال و پذیرش دوج کوین برای توییر دارد.

در ماه ژوئن، یک شکایت 258 میلیارد دلاری علیه ماسک، تسلا و اسپیس ایکس به اتهام شرکت در یک طرح هرمی ارزهای دیجیتال معروف به طرح پانزی از طریق ارز دیجیتال دوج کوین تنظیم شده است. با این وجود، مدیر عامل تسلا همچنان از دوج کوین حمایت کرده است.

دوج کوین با ارزش بازار حدود 9.13 میلیارد دلار، در رتبه 10 بازار قرار دارد و سهم 0.94 درصدی از مارکت را در اختیار دارد . هر واحد از دوج کوین در حال حاضر با قیمت 0.068810 دلار معامله می شود و قیمت دوج کوین پس از اعلام خبر در 24 ساعت گذشته 3.40 درصد افزایش یافته است.