پرتغال، بهشتِ سرمایه گذاران بیت کوین اروپایی

پرتغال، بهشتِ سرمایه گذاران بیت کوین اروپایی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

این کشور کوچک و آفتابی اخیراً از جامعه سرمایه گذاران بیت کوین در سواحل خود استقبال کرده است. یک بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که جامعه بیت‌کوین در زیر سایه قوانین مالیاتی صفر در پرتغال رو به رشد است.

در حالی که سوئیس به عنوان دوستدار ارز دیجیتال در اروپا در کانون توجه قرار دارد، پرتغال نیز سرعت رشد قابل توجه فزاینده ای داشته است. در واقع، این جمهوری یک محیط مالی جذاب و یک جامعه رو به رشد بیت کوین را برای بهبود کیفیت زندگی سرمایه گذاران بیت کوین فراهم می کند. طبق گزارش کوین‌تلگراف جامعه بیت کوینی که اخیراً به پرتغال نقل مکان کرده‌اند بیشتر قصد بیزینس در پرتغال را دارند.
دیدی تایوتو Didi Taihuttu،سرمایه گذار در زمینه بیت کوین شش سال پیش برای اولین بار با کوین تلگراف مصاحبه کرد. در سال 2016، او پس از فروش تمام دارایی های خانواده اش و ورود به بازار بیت کوین، به شهرت در تجارت ارز دیجیتال رسید.

طرح های ارائه شده سیاستمداران این کشور، پرتغال را به یک محیط مساعد برای بازار بیت‌کوین تبدیل کرده است. آغاز دوستی بیت کوین و پرتغال شش سال پیش به طور جدی آغاز شد. قانونی در سال 2016 توسط مقامات مالیاتی پرتغال اعلام کرد که ارزهای دیجیتال بعنوان پول رایج در نظر گرفته خواهند شد و مالیاتی نیز نخواهند داشت. طبق نظر  Taihuttu، جامعه سرمایه گذاران بیت کوین از آن زمان به بعد در پرتغال افزایش یافته است. او به کوین تلگراف گفت: بیت کوینرهای قدری در پرتغال بصورت ناشناس زندگی می کنند. 

رواج بیت کوین در زندگی روزانه مردم

از آنجایی که استارت آپ اسپانیایی  BitBaseدستگاه های خودپرداز و فروشگاه های بیت کوین بیشتری را به شهرها آورده است برخی از ساکنان پرتغال می‌توانند قبض انرژی خود را به بیت‌کوین بپردازند. براساس گزارشCoinmap در حال حاضر 57 تاجر و خرده فروش در منطقه لیسبون بیت کوین را بعنوان ارز رایج می پذیرند.

 هدف دیگر BitBase گسترش پرداخت های لایتنینگ بیت کوین نیز خواهد بود. پرتغال از ارزهای دیجیتال مالیات نمی گیرد و این بهترین زمان شروع شناخت و تعامل با این فناوری ست.Taihuttu در مصاحبه خود با Cointelegraph به شوخی گفت که این فرصتی ست برای بیت کوین که به ارز قانونی در پرتغال تبدیل شود. در حالی که بیت کوین هم اکنون در السالوادور بعنوان ارز رایج معامله می شود و احتمالاً به زودی در هندوراس نیز راه اندازی خواهد شد، امیدوارم خیلی زود در پرتغال نیز راه اندازی شود.

سیاستهای پرتغال در قبال گسترش ارزهای دیجیتال

انجمن بلاک چین پرتغال اخیراً اعلام کرده است که تنظیم دارایی های ارز دیجیتال مهم است، اما نباید تکامل را اخته کند. مت کولر، یکی از بنیانگذاران شرکت سوئیسی Pocket Bitcoin، به کوین تلگراف توضیح داد که موضع مطلوب پرتغال در مورد افزایش سرمایه بیت کوین به زودی قابل تغییر نخواهد بود. همچنین نتیجه انتخابات قانونگذاری در ژانویه 2022 نشان می دهد که به احتمال زیاد قوانین در حال حاضر تغییر نخواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر داشتن چارچوب قانونی مفید برای کسانی که به ارز دیجیتال علاقه مند هستند، 300 روز آفتابی، مردم دوست داشتنی پرتغال و فرهنگ و همچنین غذاهای پرتغالی قطعا نقش مهمی در انتخاب سرمایه گذاران بیت کوین دارد. طبق گزارش کوین تلگراف، پرتغال در سال 2021 موقعیت خود را در زمینه ایجاد محیط مساعد ارز دیجیتال دو برابر کرده است. این کشور فعالیت های تحقیقاتی برای شرکت های بلاک چین و رمزارز را تسهیل خواهد کرد. همچنین پرتغال به زودی به پناهگاه جدید سرمایه گذاران بیت کوین تبدیل خواهد شد.
 

تگ ها