پروژه دیم استیبل کوین مارک زاکربرگ رسما تعطیل شد

پروژه دیم استیبل کوین مارک زاکربرگ رسما تعطیل شد
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

متا یا فیسبوک اسبق پس از دو سال تلاش برای راه اندازی استیبل کوین خود از ادامه پروژه منصرف شد و رسماً تعطیلی پروژه ارز دیجیتال Diem را اعلام کرد.

استوارت لوی، مدیرعامل Diem با اعلام این خبر تایید کرد که در حال فروش دارایی های دیجیتال و سایر دارایی های مربوط به پروژه استیبل کوین Diem به شرکت سرمایه گذاری سیلورگیت است و انجمن Diem و زیرمجموعه‌های آن در طی هفته‌های آینده فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت خاطرنشان کرد: با این حال، انجمن اطمینان دارد که Diem حتی پس از پایان رسمی مشارکت متا در پروژه، همچنان به رشد خود ادامه دهد.

طبق اعلام رسمی، Silvergate دارایی های Diem را به ارزش کل 182 میلیون دلار خریداری کرده و دارایی های بدست آمده از این ادغام  در سال 2022 حدود 30 میلیون دلار هزینه اضافی در بر دارد, وی افزود: ما نیاز به یک استیبل کوین داریم که با پشتوانه دلار آمریکا  تنظیم شده و بسیار مقیاس پذیر باشد،

تا امکان جابجایی پول را بدون مانع فراهم کند. آلن لین، مدیر عامل Silvergate گفت: هدف ما این است که با راه اندازی یک استیبل کوین در سال 2022 این نیاز را برآورده کنیم.

از libra تا استیبل کویل

متا پروژه ی ارز دیجیتال خود را به طور رسمی در سال 2019 معرفی کرد که در ابتدا Libra نام داشت و  بنیادی متشکل از شرکت های برتر جهانی مانند Mastercard، PayPal، Visa، eBayو غیره است. این پروژه با واکنش‌های گسترده نهاد های نظارتی جهانی مواجه شد و مقامات مالی از افزایش اختیارات غول‌های فناوری که به طور بالقوه قدرت مالی زیادی دارند، ابراز نگرانی کردند.

علیرغم فشارهای قانونی، متا برخی از خدمات خود را در ایالات متحده آمریکا ارائه و پیام رسان واتساپ در دسامبر 2021 پرداخت ها را با کیف پول Novi متا آزمایش کرد.

در حالی که انجمن Diem در حال بستن استیبل کوین خود هست، برخی از اعضای اصلی آن در حال پیشبرد برنامه های استیبل کوین اختصاصی خود هستند. در ماه ژانویه، PayPal رسما تایید کرد که در حال بررسی یک استیبل کوین به نام PayPal Coin است.

تگ ها