پلتفرم Aperture با هدف تبدیل شدن به اپ استور دیفای

پلتفرم Aperture با هدف تبدیل شدن به اپ استور دیفای
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Defi سال گذشته (2021) با موفقیت در پروتکل‌های بی‌پایان اختصاص داده شده به وام، تجارت، پس انداز و سرمایه گذاری به یک پلتفرم 100 میلیارد دلاری تبدیل شد.

علیرغم آشفتگی اخیر بازار، بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال بر این باورند که این صنعت به رشد نجومی خود ادامه خواهد داد. طبق این پیش بینی DeFi می تواند تا پایان سال 2022 به ارزش بازار 800 میلیارد دلاری دست یابد.

برای دستیابی به چنین هدف والایی، بهبود قابلیت مقیاس پذیری دیفای حیاتی خواهد بود. همچنین باید کاری برای کاهش موانع ورود نیز انجام شود. در اغلب موارد، نئوفیت های دیفای (Defi neophytes) با موانع بسیاری مواجه می شوند، که مانع ورود آنهاست، از موانع جابجایی دارایی ها بین زنجیره ها گرفته تا اشکلات متعدد موجود در کد قرارداد هوشمند از جمله این موانع میباشند.

بدین منظور بهترین فرصت سرمایه گذاری ایجاد یک پروژه جدید برای ساده سازی پیچیدگی های DeFi و در دسترس قرار دادن آن، Aperture است. Aperture که توسط تیمی از بهترینهای نرم‌افزاری از Google، AWS و Netflix تأسیس شده است، یک پلتفرم زنجیره ای متقابل(cross-chain) است که راه حل‌های بریج (bridge) یکپارچه و یک مارکت استراتژی مبتنی بر جامعه را ارائه می‌دهد.

حمایت سرمایه‌گذاران از"Gateway به DeFi 2.0"

Aperture که در سیلیکون ولی مستقر است و اخیرا یک قرارداد سرمایه گذاری اولیه و استراتژیک 5.3 میلیون دلاری را به رهبری چهار شرکت سرمایه گذاری پیشرو ParaFi Capital، Arrington Capital، Costanoa Ventures و Divergence Ventures بسته است.

علاوه بر آن سرمایه گذاری با مجموعه ای از صندوق های تامینی که در فضای بلاک چین در حال رشد انفجاری هستند نیز همکاری میکنند. دو کوون، مدیر عامل آزمایشگاه Terraform نیز به عنوان سرمایه گذار همکاری میکند.

لیان ژو Lian Zhu، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Aperture، این پلتفرم را "دروازه ای بهDeFi 2.0" می نامد و توضیح می دهد که به دنبال ریشه یابی سیستماتیک و مشکلات بیس که به نشانه بارز صنعت دیفای تبدیل شده میباشد. Aperture کاربران را قادر می سازد تا از فرصت های بازدهی مختلف موجود در Cryptosphere استفاده کنند. همچنین راه حل های بریج دیفای یکپارچه تبدیل دارایی را تسهیل میبخشد، به این معنی که کاربران می توانند بطور مستمر از فرصت های موجود در شبکه های دیگر استفاده کنند، حتی اگر توکن های بومی آن زنجیره را نداشته باشند.
اولین نسخه Aperture یک نسخه بتا خصوصی خواهد بود که قرار است در 7 فوریه، قبل از عرضه عمومی در ماه مارس، عرضه شود. نسخه بتا دارای یک استراتژی خودکار دلتا خنثی با محافظت از liquidity بر اساس پروتکل های معروف DeFi Anchor، Mirror و Spectrum خواهد بود.

این استراتژی خاص پورتفولیو پیشرفته شامل موقعیت‌های متعددی ست که دلتاهای مثبت و منفی را متعادل می‌کند. Aperture با یک صندوق حساب 5.2 میلیون دلاری که اکنون در اختیار دارد، مایل است خود را به عنوان یک پورتال کاربر پسند برای دنیای DeFi تثبیت کند و هرچه پروتکل های بیشتری به اکوسیستم Aperture متصل شود، برای جامعه DeFi جذاب تر خواهد بود.
 

تگ ها