پلیس اندونزی 10 استخر استخراج بیت کوین را تعطیل کرد

پلیس اندونزی 10 استخر استخراج بیت کوین را تعطیل کرد
  • 13:10 1402-10-10
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، پلیس اندونزی فعالیت 10 استخر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را متوقف کرد. همچنین مجری قانون اندونزی 1134 دستگاه بیت کوین را با ادعای دزدی برق نزدیک به یک میلیون دلار مصادره کرد. این خبر می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کاهش قیمت این رمز ارز شود.
توجه داشته باشید که پلیس اندونزی، ماینرها یا افراد فعال در حوزه استخراج بیت کوین را به سرقت برق به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار متهم کرده است. طبق یک گزارش محلی اخیر، پلیس سوماترای شمالی علیه عملیات استخراج بیت کوین در 10 مکان در اندونزی اقدام کرد و 1134 دستگاه ماینر بیت کوین را به همراه 11 متر کابل برق و تجهیزات کامیپوتری توقف کرد.
رئیس جمهور سوماترای شمالی، ایرجن آگونگ ستیا امام افندی، ادعا کرد که توسعه دهندگان استخرهای استخراج بیت کوین در اندونزی در مدارهای الکتریکی دستکاری کرده اند تا تعداد زیادی ماینر یا سخت افزار استخراج بیت کوین را تامین کنند. به همین دلیل پلیس آنها را شناسایی کرده و دستگاه های آنان را مصادره کرده است. همچنین این افراد به پرداخت جریمه زیادی محکوم می شوند.
ادعا شده است که مجموع ضرر حاصل از این 10 مکان سرقت برق 14.4 میلیارد روپیه اندونزی برآورد شده است. این بعد از آن صورت می گیرد که یک مقام دولت چین به دلیل تسهیل دسترسی به برق برای استخراج کنندگان یا ماینرهای بیت کوین، به حبس ابد محکوم شد.
یی شیائو، نایب رئیس سابق گروه حزب کنفرانس مشورتی سیاسی شهر جیانگشی، به دلیل سوء استفاده از قدرت در یک شرکت استخراج بیت کوین توسط دادگا متوس مردم هانگژو به حبس ابد محکوم شد. گفته می شود شیائو از سال 2017 تا 2021 یک شرکت استخراج بیت کوین به ارزش 2.4 میلیارد یوان چین را اداره می کرد. همچنین شیائو بیش از 160 هزار ماینر بیت کوین را با سایر مدیران شرکت جمع آوری کرد.