پولکادوت پاراچین را تا 10 برابر افزایش می دهد

پولکادوت پاراچین را تا 10 برابر افزایش می دهد
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پولکادوت، پلتفرمی که هدف آن تقویت قابلیت همکاری بلاک چین است، می خواهد تعداد پاراچین ها را از 100 به 1000 در یک ارتقای برنامه ریزی شده افزایش دهد. این شبکه که از نظر ارزش بازار یکی از با ارزش‌ترین شبکه‌ها است، مانند اکثر شبکه‌های لایه 1، در ماه‌های گذشته از کاهش فعالیت کاربران رنج برده است.

DOT بیش از 90٪ کاهش یافته است:

این افت به دنبال زمستان کریپتو در سال 2022 رخ می دهد. با این حال، ارتقای آینده ممکن است تقاضا را تسریع کند، حتی از DOT، ارز اصلی پشتیبانی می کند.DOT در حال تغییر قیمت با نرخ 4 دلار است که با کاهش بیش از 90 درصدی زمانی که قیمت‌ها در آخرین بازار صعودی تا 55 دلار افزایش یافت. اگرچه این انقباض به طور قابل توجهی بر قیمت ها تأثیر گذاشته است، سایر آلتکوین ها از جمله Solana و Algorand نیز به همین سرنوشت دچار شدند. با این وجود، با به‌روزرسانی پشتیبان Asynchronous، هنوز مشخص نیست که آیا DOT پشتیبانی می‌کند یا خیر. رونمایی در 21 سپتامبر DOT را تغییر نداد و سکه به سمت پایین‌ترین سطح سال 2023 در حال کاهش است. توسعه دهندگان Polkadot اکنون چشم خود را به پشتوانه Asynchronous معطوف کرده اند. سوفیا گلد، مدیر مهندسی در Parity Technologies، گفت: این به‌روزرسانی «مهم‌ترین تحول اجماع پاراچین از زمان راه‌اندازی پاراچین‌ها تقریباً دو سال پیش است». هدف آنها افزایش تعداد پاراچین ها به 1000 تا پایان سال 2024 است که به طور موثر سرعت پردازش تراکنش های شبکه را به بیش از 1 میلیون افزایش می دهد.

پشتوانه ناهمزمان: معنای آن برای پولکادوت:

با این به روز رسانی، Polkadot در حال معرفی یک ویژگی به نام "pipelining" است. این بدان معنی است که می توان چندین بلوک پاراچین را به طور همزمان پردازش کرد، به جای اینکه منتظر بمانند تا یک بلوک به طور کامل اعتبار سنجی شود و در زنجیره رله قرار گیرد قبل از اینکه به بلوک بعدی بروید. بر این اساس، پولکادوت تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه پردازش می کند و به طور موثر شبکه را بدون تکیه بر راه حل های لایه 2 رایج در اتریوم یا بیت کوین، مقیاس بندی می کند. از آنجایی که "لوله گذاری" باعث افزایش توان عملیاتی می شود، پولکادوت ظرفیت بالاتری خواهد داشت. به همین دلیل، توسعه‌دهنده قصد دارد زمان اعتبارسنجی بلاک چین را از ۱۲ تا ۶ ثانیه به نصف برساند. یک ویژگی کلیدی در مورد پشتیبان ناهمزمان این است که هر بلوک پاراچینی که در اولین تلاش به "زنجیره رله" اضافه نمی شود، می تواند دوباره استفاده شود. توسعه دهندگان خاطرنشان می کنند که این به دلیل کاهش هدررفت، کارایی شبکه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. این ترکیبی از لوله کشی و استفاده مجدد از بلوک های پاراچین است که توسعه دهندگان Polkadot می گویند دری را برای افزایش تعداد پاراچین از 100 فعلی به 1000 باز می کند. با افزایش مقیاس پذیری روی زنجیره، اجرای پاراچین های بیشتر می تواند امکان پذیرتر باشد.