پیوستن اوکراین به EBP به عنوان ناظر

پیوستن اوکراین به EBP به عنوان ناظر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اوکراین در مشارکت بلاک چین اروپا(EBP)  به عنوان ناظر همکاری خواهد کرد. مقامات اوکراین امیدوارند که این اقدام راه اندازی فن آوری ‌های بلاک چین توسط دولت اوکراین را تسهیل کند و منجر به تصویب مقررات دیجیتال کارآمدتر شود. پوزیشن ناظر گامی به سوی عضویت کامل در بلاک چین اروپا است که مقامات اوکراینی و اعضای جامعه دیجیتال کشور برای عضویت در آن بسیار مشتاق بوده اند.

این اقدام دلیل گسترش شبکه بلاک چین بین ایالتی با سایر کشورها در اهداف بلندمدت اوکراین برای پیوستن به حوزه اقتصادی دیجیتال اتحادیه اروپا خواهد بود. اوکراین به عنوان ناظر در مشارکت بلاک چین اروپایی(EBP)، در اولین اقدام به عنوان ناظر، ساز وکاری برای توسعه استراتژی اتحادیه اروپا در زمینه بلاک چین و ایجاد زیرساخت بلاک چین برای خدمات عمومی ارائه داده است.

درخواست عضویت EBP

تلاش برای الحاق کشور اوکراین به EBP توسط اولکسی ژمرنتسکی، رئیس انجمن بین‌ المللی بلاک چین اوکراین، قانونگذاران اوکراینی و کنستانتین یارمولنکو، که ریاست سازمان غیردولتی «دارایی ‌های دیجیتال اوکراین» را بر عهده دارد، در ژوئیه 2021  با ارسال نامه ای به EBP آغاز شد.

در ماه مارس سال جاری نیز، آنها نامه هایی به رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین و دیگر نمایندگان اتحادیه اروپا ارسال کرده و خواستار ایجاد یک زیرساخت مشترک بلاک چین اروپایی براساس مقررات EBP شده اند.
در پاسخ به درخواست آنها، رئیس دستگاه اجرایی در بروکسل در 18 ژوئن، الحاق اوکراین را به عنوان ناظر تأیید کرد. این کشور علاوه بر نروژ و لیختن اشتاین در حال حاضر سومین کشور غیر اتحادیه اروپایی است که در این طرح شرکت کرده است.

اهداف اوکراین از عضویت در EBP

بورنیاکوف، نماینده کشور اوکراین درEBP ، اخیراً در جلسه ای آنلاین اظهار داشت که الحاق اوکراین بهEBP  محیط نظارتی بسیار کارآمد، از جمله برای بازار دارایی های مجازی را در کشور را ارتقا خواهد داد.
به گفته رئیس انجمن بین‌ المللی بلاک چین اوکراین، با پیوستن به مشارکت بلاک چین اروپا، اوکراین در موقعیت بهتری برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلات عالی و گواهینامه رانندگی میلیون ها پناهنده اوکراینی در اروپا خواهد بود.

اوکراین امیدوار است پس از کار به عنوان ناظر در موارد استفاده آزمایشی از بلاک چین، عضو کامل EBP شود. یارمولنکو گفت که خدمات دولتی فرامرزی جدید، مانند تأیید مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی، ثبت نام پناهندگی و کمک، از طریق همکاری های بلاک چین در دسترس اوکراینی های خارج از کشور قرار خواهد گرفت.

بلاک چین راه نجات اقتصاد روسیه و اوکراین در جریان جنگ

ارزهای دیجیتال و فن آوری بلاک چین راه نجاتی برای نجات اقتصاد اوکراین و روسیه بوده است. کمک های مالی ارز دیجیتال به بودجه ارتش اوکراین کمک کرد تا تلاش های امدادی را تقویت کرده و کشور را بازسازی کنند. دو روز پس از آغاز تهاجم روسیه، دولت اوکراین آدرس کیف پول ‌های بیت‌ کوین، اتریوم و تتر خود را در رسانه ‌های اجتماعی منتشر کرد.

دولت و بانک مرکزی روسیه نیز اخیرا موافقت کردند که ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی برای روابط بین الملل تلقی نمایند. Rostec، شرکت تولیدی و فن آوری روسی، با توسعه سیستمی امکان پردازش تسویه حساب های بین المللی و ذخیره ارز دیجیتال را فراهم کرده اند و این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین به عنوان جایگزینی برای سوئیفت اعلام شده است.
 

تگ ها