چرا ETFهای بیت کوین مهم هستند؟

چرا ETFهای بیت کوین مهم هستند؟
  • 20:10 1402-10-22
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، صندوق های سرمایه گذاری ETF طلابازار طلا را متحول کردند و باعث رشد عظیمی شدند. به نظر می رسد صندوق های ETF بیت کوین نیز می تواند همین کار را انجام دهند. صندوق قابل معامله در بورس یا همان ETF می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
امیدها برای ETFهای بیت کوین که به تازگی تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) را دریافت کرده اند و توانایی آنها برای تغییر سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار زیاد است. ETFهای طلا دو دهه پیش بازار طلا را متحول کردند و جرقه ای را برای افزایش شدید قیمت طلا ایجاد کردند و برخی از کارشناسان فکر می کنند ETFهای بیت کوین می توانند همین کار را انجام دهند. Standard Chartered پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین در سال جاری دو برابر شده و به 100 هزار دلار برسد.
توجه داشته باشید، ETFهای بیت کوین که اخیرا تاییدیه نظارتی در ایالات متحده را در روز چهارشنبه دریافت کردند، به شدت توسط رویاپردازانی که از چشم انداز باز کردن سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتل به روی توده ها خوشحال شدند، هیجان زده شده اند. ولی همیشه این خطر وجود دارد که جدیدترین چیزها در امور مالی تبدیل به یک مزخرف می شود. از سهام های میم مانند AMC، GameStop و Hertz استفاده کنید که در طول همه گیری که قیمت هایشان را به ماه رساند، هواداران زیادی را به دست آوردند.
هرچند برخی از موقاع کشش پیدا می کند. دو دهه پیش، اولین صندوق های قابل معامله در بورس که به سرمایه گذاران اجازه می داد به راحتی در طلا سرمایه گذاری کنند، پیش بینی های بسیار خوش بینانه ای را برانگیخت. جیم ویاندت، یکی از چهره های شناخته شده در فضای ETF، در نوامبر 2004 درزمان صحبت در مورد ETFهای طلا به MarketWatch گفت این یکی از تبهکاران تبدیل خواهد شد.