چه چیزی آینده مارکت ارزهای دیجیتال را شکل می دهد؟

چه چیزی آینده مارکت ارزهای دیجیتال را شکل می دهد؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال 2021 سال بزرگی برای ارزهای دیجیتال بود. السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین (BTC) را به عنوان ارز قانونی پذیرفت. در نوامبر 2021، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود رسید و به مرز 70000 دلار نزدیک شد و در طول مسیر، تأثیرگذاران صنعت مانند ایلان ماسک، اشتیاق خود را در مورد ارزهای دیجیتال به طور گسترده تری توییت کرده‌اند. ایلان ماسک میگوید: من پیش بینی می‌کنم که سال 2022 همچنان سال بزرگ‌تری برای ارزهای دیجیتال باشد، زیرا بازار به 1 میلیارد نفر می‌رسد.

پنج روند برجسته رشد در افق سال 2022

  • رشد حجم معاملات نهادی (institutional)

 سال 2022 سالی خواهد بود که در آن پذیرش ارزهای دیجیتال نهادی و خرده‌فروشی، به رشد خود ادامه خواهد داد. پی پال و اسکوئر، فین تک همراه با پلتفرم معاملات سهام موبایل رابین هود همگی تجارت ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرده‌اند و شرکت های دولتی مانند MicroStrategy، Tesla، Galaxy و Square همگی مقادیر قابل توجهی بیت کوین را در سال 2021 به ترازنامه خود اضافه کرده اند. ارزش بازار بیت کوین به تنهایی در 4 ژانویه 2015 3.6 میلیارد دلار بود و ارزش بازار فعلی آن حدود 900 میلیارد دلار است. همچنین پذیرش نهادی رشد بازار مشتقه را تسریع خواهد کرد.

  • ارائه دهندگان خدمات و ابزارهای سازمانی بیشتری به بازار خواهند آمد

موسسات نیاز اساسی به خدمات و ابزار مناسب دارند. استارت آپ های زیادی در 2022 به دنبال ارائه خدمات پشتیبانی خواهند بود، از جمله این موارد ذخیره‌سازی دارایی‌های ارز دیجیتال، امنیت و مدیریت سرمایه گذاری، همچنین توسعه سخت افزاری و نرم افزاری ماینینگ و زیرساخت های پرداخت میباشد.

  • آلت کوین ها محبوب تر از همیشه

در سال 2022 شاهد افزایش محبوبیت آلتکوین ها خواهیم بود، زیرا علاقه مندان بیشتر درباره موارد استفاده مختلف آنها یاد خواهند گرفت. به عنوان مثال، اتر، توسط توسعه DApp به یک اکوسیستم قوی هدایت می شود و به دلیل مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم و هزینه کارمزد بالا، اتریوم توسط راه اندازان بلاک چین مانند Solana (SOL)، Cardano (ADA) و Avalanche (AVAX) نیز به چالش کشیده خواهد شد. به طور گسترده‌تر، پیش‌بینی میشود که آلت‌کوین‌ها محبوب‌تر شوند زیرا سرمایه گذاران به دنبال راه هایی برای تنوع بخشیدن به سبد ارزهای دیجیتال خود هستند. بسیاری از آلت کوین ها، از جمله Solana و Polkadot، همچنان در صدر فهرست های ارزهای دیجیتال قرار دارند.

  • DeFi تنظیم شده برای موسسات

اکوسیستم نوظهور دیفای که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، سال پر چالشی در 2022 خواهد داشت. تا به امروز، موسسات در حاشیه DeFi باقی مانده اند، زیرا طرف مقابل در تراکنش های DeFi تا حد زیادی ناشناخته است. وضوح نظارتی و انطباق نیز بسیار مهم است. به همین دلیل Aave یک پلت فرم DeFi مجاز به نام Aave Arc را راه اندازی کرده است. در اکثر DEX ها، LP ها مجبور نیستند بررسی های انطباق مانند شناخت مشتری خود KYC و الزامات ضد پولشویی را بگذرانند. با ارائه راهنمایی های جدید توسط SEC و سایر نهادهای نظارتی، مقررات واضح تری تصویب خواهند شد و پلتفرم‌های DeFi جدید برای مؤسسات مورد استفاده قرار خواهند گرفت و با ایجاد بسترهای مناسب، مؤسسات بیشتری وارد فضای DeFi خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دیفای چیست؟ ویدیوی ما رو مشاهده کنین.

  • راه حل های امنیتی بالا

هک ها برای مدت طولانی بخشی از تاریخ ارزهای دیجیتال بوده اند. به عنوان مثال، در سال 2014، صرافی بیت کوین Mt.Gox پس از اینکه هکرها میلیون ها دلار آمریکا را سرقت کردند، اعلام ورشکستگی کرد. چهار سال بعد، هکرها از یکی دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال به نام Coincheck سرقت کردند. در آگوست 2021، پلتفرم DeFi Poly 600 میلیون دلار از دست دادMonoX Finance، دیگر پلتفرم DeFi، اخیراً 31 میلیون دلار ضرر کرده است. برهمین اساس صرافی ها بیشتر روی امنیت شبکه خود فعالتر خواهند بود.
 

تگ ها