کاهش ارزش توکن STEPN به دنبال اعلام ممنوعیت در چین

کاهش ارزش توکن STEPN به دنبال اعلام ممنوعیت در چین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو توکن دوقلوی محبوب STEPN (GMT) و Green Satoshi (GNT)، پس از اعلام ممنوعیت بازی در چین سقوط کرده اند. GMTپس از اعلام ممنوعیت از 1.24 دلار به 0.83 دلار کاهش یافت، اما دوباره افزایش یافته و اکنون به 1.05 دلار رسیده است. همزمان همین اتفاق در خصوص GST افتاد و این توکن بیش از 26 درصد و در واقع از 2.03 دلار به 1.53 دلار کاهش یافت، در حال حاضر با قیمت 1.86 دلار معامله می شود.

STEPN پیش از این در اطلاعیه ای در روز پنجشنبه، 26 می از طریق توییتر اعلام کرده بود که احتمالا کاربران چینی از استفاده از برنامه محروم خواهند شد در صورت مشخص شدن از طریق خدمات IP و GPS ارائه خدمات به حساب های آنها تا 15 جولای 2022 متوقف خواهند شد.

همچنین اپلیکیشنSTEPN از مشکلات پیش آمده عذرخواهی و توضیح داد که اپلیکیشن STEPN از زمان تأسیس در هیچ معامله و ارائه خدماتی در چین شرکت نکرده است و فعلا ترجیح می دهد که تمام خدمات خود را در چین متوقف نماید. بدنبال این خبر متعاقبا استفاده از NFT در چین محدودتر شده است و مقامات چینی در پی اجرای محدودیت کامل NFT می باشند.

STEPN و سبک زندگی سالم تر

اپلیکیشن STEPN یک برنامه لایف استایل حرکت برای کسب درآمد، M2E است که در دسامبر 2021 راه اندازی شده است و اکنون روزانه بیش از 800000 کاربر فعال دارد. با توجه به اینکه این برنامه به افراد برای فعالیت و سالم بودن پاداش می دهد، اپلیکیشن STEPN از آغاز تاکنون رشد فوق العاده ای داشته است. 

کاربران استپن بسته به نوع و تعداد کفش ‌های خود و تعداد دفعات بازی روزانه می ‌توانند حداکثر 50 دلار درآمد کسب نمایند. اپلیکیشن استپن اکنون محبوب ترین بازی بلاک چین بر مبنای Move To Earn است که کاربران حوزه دیجیتال و بسیاری از افراد ورزش ‌دوست را برای اولین بار با دنیای دیجیتال آشنا کرده است.

احتمالا قبل از پیدایش استپن درباره بازی ‌هایNFT در قالب P2E شنیده ‌اید که به معنای «بازی برای کسب درآمد» می باشد. به طور خلاصه، هر اپلیکیشنی که در ازای بازی کاربر برای او درآمد ایجاد کند در دسته P2E قرار می‌ گیرد. 

استپن اپلیکیشن ارائه شده توسط FindSatoshi Lab Ltd است و قصد دارد یک بازی پیشگام در سبک زندگی دیجیتال باشد، این اپلیکیشن در حال حاضر برای کاربران اندروید و iOS در دسترس می باشد.

وب3 احتمالا مرزی نداشته باشد، اما براساس سیاست یا مقررات کشورهای مختلف این ممنوعیت فقط به چین محدود نخواهد شد، به نظر می رسد سایر کشورهایی که مقررات ارزهای دیجیتال مشابه چین دارند نیز در این دسته قرار گرفته و محدود خواهند شد.

STEPNتوسط غول های تجارت دیجیتال از جمله بایننس،Sequoia Capital و Alameda Research پشتیبانی می شود. یاون رانگ، بنیانگذار اپلیکیشن STEPN، مجموع درآمد خود را در سه ماهه اول راه اندازی 20 میلیون دلار اعلام کرده است. با این حال اکنون توکن های اپلیکیشن؛GMT وGNT اندکی بهبود یافته اند اما هر دو توکن هنوز با بالاترین رکورد خود در آوریل 2022 فاصله دارند.
 

تگ ها