کاهش ارزش 18 درصدی ذخایر بیت کوین میکرواستراتژی و احتمال مارجین

کاهش ارزش 18 درصدی ذخایر بیت کوین میکرواستراتژی و احتمال مارجین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ذخایر بیت کوین میکرواستراتژی با کاهش 18 درصدی به دلیل کاهش قیمت بیت کوین به زیر 25 هزار دلار در 24 ساعت گذشته رسیده و 713 میلیون دلار ضرر کرده است. شرکتی که توسط یکی از تبلیغ کنندگان بیت کوین مایکل سیلر رهبری می شود هنوز هیچ یک از بیت کوین های خود را نفروخته است، اما اگر قیمت بیت کوین به 21 هزار دلار کاهش یابد، با ضرر فراوانی روبرو خواهد شد.

Phone Le مدیر مالی شرکت میکرواستراتژی قبلاً اعلام کرده بود که این شرکت باید یا وثیقه بیشتری برای وام بگذارد یا در صورت مواجهه با مارجین، برخی از دارایی های بیت کوین خود را بفروشد.

میکرواستراتژی دارای 129218 بیت کوین با قیمت متوسط 30700 دلار است که ارزشی نزدیک به 3.97 میلیارد دلار دارد. با این حال، پس از اینکه قیمت بیت کوین به زیر 25 هزار دلار سقوط کرد، ارزش سهام آن تا 3.25 میلیارد دلار کاهش یافته است.

براساس پیش بینی ها احتمال سقوط قیمت بیت کوین به 21 هزار دلار بسیار زیاد است. عوامل متعددی از جمله تورم فزاینده، فروش در سطح بازار در میان فشار، کاهش عمق stETH-ETH و سایر عوامل باعث کاهش قیمت بیت کوین شده است.

میکرواستراتژی قبلا میلیاردها وام برای خرید بیت کوین دریافت کرده است. اخیراً نیز این شرکت یک وام 205 میلیون دلاری با وثیقه بیت کوین از بانک سیلورگیت برای خرید بیت کوین بیشتر گرفته است. اگر قیمت بیت کوین به 21 هزار دلار برسد، شرکت در بدترین وضعیت خود قرار خواهد گرفت.

هم اکنون سرمایه گذاران تا حدودی بدلایل بدهی میلیارد دلاری میکرواستراتژی، تجارت نرم افزاری که به آرامی رو به افول است و قرار گرفتن شرکت در معرض دارایی های بسیار بی ثبات، نگران می باشند.

قیمت سهام این شرکت در سال جاری 64 درصد کاهش یافته است و قیمت سهام در حال حاضر با 203.36 دلار معامله می شود. بنابراین، تجارت نرم افزاری زیربنایی میکرواستراتژی به اندازه کافی سودآور نیست تا این بدهی را تامین نماید. با این حال، مدیر عامل میکرواستراتژی، مایکل سیلر، در مورد آینده بیت کوین خوشبین بوده و آن را به خاطر ذخیره ارزش و تورم آن تحسین کرده است، وی هیچ قصدی برای فروش ذخایر بیت کوین ندارد.

نوسانات قیمت بیت کوین و اقدام سرمایه گذاران میکرواستراتژی در واکنش به آن

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 15 درصد کاهش یافته است و قیمت فعلی آن هم اکنون در 21487 دلار معامله می شود. همچنین در هفت روز گذشته بیش از 25 درصد کاهش یافته است که نشان دهنده این است که احتمالا بیت کوین سقوط بیشتری را شاهد خواهد بود. از سوی دیگر نهنگ ها و سرمایه گذاران نهادی نیز فروش دارایی بیت کوین خود را افزایش داده اند.

از آنجایی که ریسک مالی شرکت افزایش یافته است، سرمایه گذاران میکرواستراتژی احتمالا در حال حاضر به دنبال فراخوان مارجین خواهند بود. مارجین پولی است که از یک کارگزار برای خرید یک سرمایه گذاری قرض گرفته می شود و تفاوت بین ارزش کل سرمایه گذاری و مبلغ وام است. دلیل این سپرده ‌گذاری، جبران ریسکی است که تریدر با معاملات خود برای کارگزاری یا صرافی به وجود می‌آورد.