کاهش درآمد ماینرهای بیت کوین به زیر 1 میلیارد دلار

کاهش درآمد ماینرهای بیت کوین به زیر 1 میلیارد دلار
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس داده ‌های کوین متریک، درآمد حاصل از استخراج بیت کوین در ماه آگوست به دلیل کاهش علاقه سرمایه گذاران که منجر به کاهش قیمت ها و همچنین سختی استخراج شده، بسیار کمتر از آستانه 1 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است. 

قیمت ارزهای دیجیتال همزمان با سقوط استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا در ماه می به پایین ‌ترین حد خود رسید و درآمد ماینینگ در مسیر نزولی قرار گرفت. بدین ترتیب، علیرغم افزایش 10 درصدی درآمد از 597.35 میلیون دلار در جولای به تقریباً 657 میلیون دلار در آگوست رسید.

با توجه به نحوه محاسبه درآمد ماینینگ، بخش عمده ای از کاهش درآمد استخراج به نوسانات قیمت بیت کوین در طول هشتمین ماه سال نسبت داده شده است. در آگوست سال جاری قیمت بیت کوین پس از افتتاح به ترتیب در محدوده قیمتی 19600 دلار و 25135 دلار و پایان ماه با قیمت های 23336دلار و 20049دلار معامله شد.

براساس داده هایYChart ؛ بالاترین درآمد روزانه استخراج کنندگان بیت کوین در 19 آگوست معادل 24.65 میلیون دلار بوده است و مانند اکثر ماه ‌های قبل از آگوست، استخراج بیت کوین شاهد کاهش سالانه درآمد بوده است. درآمد ماینینگ با ضرب تعداد کل بیت کوین های کسب شده به عنوان پاداش در قیمت دارایی دیجیتال در یک دوره معین محاسبه می شود.

تاثیر دشواری استخراج بر سودآوری ماینینگ

استخراج بیت کوین در ماه آگوست بسیار سخت تر شد. طبق داده هایBTC.com ؛ دشواری استخراج بیت کوین طی سه هفته گذشته 9 درصد افزایش یافته و از 28.17 تریلیون در 4 آگوست به 30.98 تریلیون در 31 آگوست رسیده است. در حالی که دشواری های ماینینگ نشان ‌دهنده یک شبکه قوی و رو به رشد است، اما به دلیل نیاز به قدرت محاسباتی بیشتر منجر به سود کمتر می شود. 

به گفته کارشناسان تریدینگ ویو، با وجود افزایش دشواری استخراج و رشد شبکه، بزرگترین دارایی دیجیتال همچنان زیر 26 هزار دلار معامله می شود و ارزش بازار بیت کوین بیش از 60 میلیون دلار کاهش یافته است.

ارزش بازار بیت کوین پس از چندین تلاش برای بهبود تا پایان جولای، در 1 آگوست با ارزش بازار 445.23 میلیارد دلار افتتاح شد و تا انتهای ماه 13 درصد سقوط کرد و ماه را با ارزش بازار جدید 383.71 میلیارد دلار به پایان رساند. به این ترتیب 61.82 میلیارد دلار ظرف یک ماه از بین رفت.

با انتقال اتریوم به شبکه اثبات سهام بیت کوین باید تنها کوین اثبات کار باقی بماند و ماینرها باید برای استخراج بیت کوین عجله کنند، با این حال، همچنان درآمد استخراج بسیار کمتر از حد انتظار است. همچنین به گفته کارشناسان؛ پس از فرایند ادغام و احتمالا افزایش قیمت اتریوم، دومین دارایی بزرگ دیجیتال از طرح استخراج معمول خود خارج خواهد شد. بدین ترتیب با قیمت نسبتا پایین بیت کوین، پیچیدگی شبکه بالا باقی می ماند که برای کل بازار استخراج غیرمنتظره است.