کاهش فعالیت زنجیره ای اتریوم در طول عدم قطعیت کلان

کاهش فعالیت زنجیره ای اتریوم در طول عدم قطعیت کلان
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کاهش قیمت ها بخش بزرگی از مارکت و همچنین از فعالیت های زنجیره ای اکوسیستم کاسته است. نگرانی سرمایه گذاران از عواقب تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو بر بازارهای مالی ایالات متحده، مارکت های ارز دیجیتال را در 2 ماه گذشته تحت تاثیر قرار داده است. همچنین قیمت های ارز دیجیتال به طور گسترده به دارایی های ریسک پذیر مانند سهام فناوری نزدیک تر شده است.

همبستگی بین هر دو سهام رشد و فناوری در حال حاضر هم برای بیت کوین و هم برای اتریوم بالا است، اما از نظر زمانی اتریوم نسبت به بیت کوین رشد بیشتری داشته است. بخش بزرگی از حجم معاملات توسط موسسات انجام می شود و طبق اندیکاتور حجم معاملات بزرگ هفته هفتم 2022 بین 3 تا 6 میلیارد دلار روزانه در بلاک چین اتریوم معامله شد، در حالی که در تابستان سال گذشته به بالاترین حد خود 300 میلیارد دلار رسیده بود. 
تراکنش های بزرگ تراکنش هایی هستند که در آنها مبلغی بیش از 100000 دلار منتقل شده اند. در مورد شاخص حجم معاملات بزرگ به دلار، مقدار کل دلاری را که در چنین معاملاتی منتقل می شود، اندازه گیری می کند. بنابراین کاهش استفاده در حجم معاملات ممکن است به دلیل عدم قطعیت یا Uncertainty فعلی باشد.
این کاهش همچنین به دلیل هزینه های ایجاد شده توسط بلاک چین بوده است که این برای ردیابی سطح تقاضای تراکنش ها در بلاک چین اتریوم مفید خواهد بود. از آنجایی که مارکت صعودی تقاضا و speculation را افزایش می دهند، میانگین کارمزد معاملات در این دوره ها گران تر خواهد شد.

پس از افزایش قابل توجه قیمت، با تلاش تریدرها برای کسب سود، میانگین کارمزدهای تراکنش افزایش خواهد یافت. در حال حاضر در زمان انتشار خبر میانگین کارمزد یک تراکنش حدود 30 دلار است که 40 درصد کاهش نسبت به بالاترین رقم 50 دلاری در پاییز 2021 را نشان می دهد.

صرف نظر از کاهش اعلام شده، شاخص کلیدی دیگری وجود دارد که نشان می دهد در یک افق بلندمدت هولد و سرمایه گذاری در اتریوم همچنان در حال افزایش خواهد بود. به طور کلی، افزایش تعداد آدرسها دارای تعادل مثبت و نشان‌دهنده یک پایگاه کاربر قوی و رو به رشد می باشد.

هرچند تعداد کل آدرس های دارای موجودی دقیقاً با تعداد دارندگان مطابقت ندارد، اما تخمین تقریبی ارزشمندی را برای تعداد افرادی که دارایی دیجیتال دارند ارائه می‌دهد. مواردی وجود دارد که یک کاربر ممکن است چندین آدرس داشته باشد، اما همچنین سناریوهایی وجود دارد که در آن یک آدرس ممکن است دارایی های چند کاربر را در خود جای دهد (مانند صرافی های متمرکز).

به طور کلی، استفاده از اتریوم بسته به شرایط بازار و افزایش گمانه زنی می‌تواند متفاوت باشد، اما مهم این است که پذیرش اتریوم همانطور که شاهد بودیم هر روز به رشد خود ادامه دهد. و کاربران فقط با نگه داشتن اتریوم در کیف پول خود یا استفاده از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز که قراردادهای هوشمند بلاک چین آن را فعال می کنند.

تگ ها