کاهش قیمت ترون و احتمال De-Pegging استیبل کوین USDD 

کاهش قیمت ترون و احتمال De-Pegging استیبل کوین USDD 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرمایه گذاران به از دست دادن پیوند استیبل کوین USDD واکنش نشان داده اند و قیمت ترون به شدت سقوط کرده است. توکن بومی ترون به پایین ترین سطح 0.055 دلار سقوط کرده که پایین ترین سطح از ژانویه امسال نیز بوده است. هم اکنون بیش از 32 درصد از پایین ترین سطح خود در ماه می2022 سقوط کرده است.

ترون یکی از شناخته شده ترین پروژه های بلاک چین در سطح جهان است و پلتفرمی است که توسط جاستین سان، برنامه نویس کامپیوتری که میلیون ها دلار برای متقاعد کردن وارن بافت برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پرداخت کرده، راه اندازی شده است.

امروزه ترون به یک سیستم عامل پیشرو در بلاک چین تبدیل شده است که هر روز میلیاردها دلار استیبل کوین را تامین می کند. همچنین یک بازیگر کلیدی در امور مالی غیرمتمرکز،DeFi است و کل ارزش قفل شده،TVL در اکوسیستم آن افزایش یافته است. اکنون پس از اتریوم و زنجیره بایننس کوین، سومین ارز بزرگ در این بخش می باشد.

ترون همچنین اخیراً به یک ارز بزرگ در صنعت استیبل کوین تبدیل شده است و توسعه دهندگان آن یک استیبل کوین جدید به نام USDD را راه اندازی کردند. این یک استیبل کوین الگوریتمی شباهت زیادی به استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا دارد، استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا ، UST پس از اتفاقات اخیر از شبکه خارج شده و از بین رفته است.

USDD نیز اخیرا شاهد رشد زیادی بوده است و ارزش کل بازار آن در کمتر از دو ماه از صفر به بیش از 750 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه ‌گذاران با وجود خطرات عدم پیوند و عدم پشتوانه آنرا خریداری کرده اند.

اکنون، به نظر می‌رسد که این خطرات بالقوه در حال جان گرفتن هستند و قیمت استیبل کوین USDD برای اولین بار در تاریخ به زیر 1 دلار رسیده است. در زمان نگارش این مقاله، استیبل کوین USDD با ارزش بازار 711 میلیون دلار با قیمت 0.98 دلار معامله می شود.

براساس اظهارات کارشناسان حوزه بلاک چین، استیبل کوینUSDD از آنجایی که هیچ پشتیبانی ندارد، بزرگترین خطری است که ترون با آن مواجه است و واقعا دلیلی وجود ندارد که باور کنیم قیمت استیبل کوین الگوریتمیUSDD مانند استیبل کوین Terra کاهش نخواهد یافت.

پیش بینی قیمت ترون

براساس نمودار روزانه کوین مارکت کپ، قیمت ترون در چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی بوده است. حتی با سقوط کوین های دیگر، همبستگی بازار را به چالش کشیده است. استیبل کوین الگوریتمیUSDD مقاومت زیادی در 0.092 دلار داشته که در امتداد خط روند کانال صعودی قرار داشته است.

نگاهی دقیق تر به نمودار نشان می دهد که استیبل کوین الگوریتمی USDD اکنون به پایین ترین حد خود رسیده و از میانگین متحرک 25 روزه و 50 روزه خود عبور کرده است. شاخص قدرت نسبی،RSI نیز به زیر سطح فروش بیش از حد سقوط کرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت ترون همچنان به سقوط ادامه دهد، زیرا معامله گران نزولی سطح حمایت کلیدی بعدی را در 0.05 دلار هدف قرار داده اند.

با رکود بازارهای ارزهای دیجیتال، استیبل کوین شبکه ترون، USDD، روز دوشنبه  13 ژوئن، پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد و تا 91 سنت کاهش یافته است.

تگ ها