کاهش هفتگی 20 درصدی قیمت اتریوم

کاهش هفتگی 20 درصدی قیمت اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم در یک هفته گذشته زیان های سنگینی را به ثبت رسانده و احتمالا ضعف گسترده بازار و افزایش فشار فروش ‌عامل اصلی نوسانات هفتگی این ارز بوده است. بیت کوین نیز در نمودار هفتگی خود کاهش یافته و هم اکنون با قیمت 21000 دلار معامله می شود. سایر آلت کوین ها نیز بدلیل همبستگی با بیت کوین کاهش یافته اند.

قیمت اتریوم پس از کاهش از سطح 2000 دلار روند نزولی ثابتی داشته و در 24 ساعت گذشته 4 درصد کاهش یافته است. همچنین بدلیل افزایش فشار فروش، چشم انداز فنی قیمت اتریوم نیز نزولی بوده است. به گفته کارشناسان، اگر مومنتوم فروش فراگیر شود، احتمالا اتریوم سطح پشتیبانی خود را از دست خواهد داد و به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

اگر اتریوم بتواند بالاتر از سطح حمایت فوری خود باقی بماند، احتمالا نزدیک سطح حمایت 1300 دلار معامله نخواهد شد. همچنین ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال امروز 1.05 تریلیون دلار است که 2.1 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است.

اتریوم در زمان نگارش خبر در سطح حمایت 1567 دلار معامله و سطح مقاومت فعلی اتریوم در 1700 دلار بوده است که احتمالا حرکت بالاتر از آن قیمت اتریوم را به 1900 دلار خواهد رساند.

افزایش فشار فروش اتریوم در نمودار یک روزه

مومنتوم قیمت فعلی اتریوم افزایش فشار فروش را در نمودار یک روزه نشان می دهد. شاخص قدرت نسبی نیز زیر خط نیمه بوده و این بدین معنی است که فروشندگان در زمان انتشار از خریداران پیشی گرفته اند. همچنین عامل اصلی کاهش شدید قیمت اتریوم، قوانین فدرال رزرو در مورد تورم بوده و احتمالا این همان چیزی است که باعث برداشت گسترده از بازار سهام و ارزهای دیجیتال شده است. همچنین روند نزولی اتریوم در نمودار باعث شده است خریداران اعتماد خود را نسبت به دارایی از دست بدهند. 

با توجه به نوسانات قیمتی بولینگر باند، نوسانات باندها موازی و به اندازه کافی گسترده بوده اند که این بدین معنی است که قیمت اتریوم احتمالا در روزهای آینده نزدیک به سطح قیمت فعلی معامله خواهد شد. Bollinger Band یا به اختصار BB در اوایل دهه 1980 میلادی توسط جان بولینگر، تحلیلگر بازارهای مالی ابداع شد و از آن زمان تاکنون به طور گسترده برای تجزیه و تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار گرفته است. از این ابزار برای سنجش میزان نوسانات موجود در بازار استفاده می شود، همچنین بررسی شرایط اشباع خرید و اشباع فروش نیز از دیگر کاربردهای BB می باشد.

طبق پیش بینی کارشناسان Wallet Investor؛ قیمت اتریوم احتمالا علی رغم فرایند ادغام، تا پایان سال جاری به روند رشد و کاهش کوتاه مدت خود ادامه خواهد داد.