کاهش 4.5 درصدی  قیمت بیت کوین پس از اعلام جلسه FOMC

کاهش 4.5 درصدی  قیمت بیت کوین پس از اعلام جلسه FOMC
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

بار دیگر بیت کوین و آلت کوین ها به دلیل تغییر رویه فدرال رزرو در سال جاری سقوط می کنند، بیت کوین پس از مدت زمان صعود کوتاهی که در اوایل ژانویه داشت، پس از اعلام نشست FOME، بازار ارز دیجیتال بار دیگر سقوط کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به برخی اقدامات سختگیرانه پیش رو در سال جاری برای کنترل تورم اشاره کرد. در همین راستا بیت کوین پس از عبور از سطح 38700 دلار در 26 ژانویه ، بار دیگر 4.5 درصد کاهش پیدا کرد و امروز در زمان انتشار این خبر به زیر 36000 دلار سقوط کرده است، تحت تاثیر اخبار جلسه FOMC، بیت کوین با 4 درصد کاهش با قیمت 35944 دلار و ارزش بازار این رمز ارز به 689 میلیارد دلار رسیده.

در پاسخ به شرایط در حال تحول بازار، پاول در مورد نیاز به تغییر سیاست فدرال رزرو صحبت کرد و افزود که اولین افزایش نرخ بهره در حدود مارس 2022 اتفاق خواهد افتاد. پاول همچنین در مورد چگونگی برنامه ریزی آنها برای کوچک کردن ترازنامه فدرال رزرو که از ابتدای همه گیری  کرونا دو برابر شده است.

تحت فشار گذاشتن بازار بیت کوین و ارز دیجیتال قبل از نشست FOMC 

پس از اظهار نظر فدرال رزرو، بازار سهام آمریکا قرمز شد و همچنین در حالی که نمودار سهام بانکی  بهبودی نسبی را نشان می دهد سهام فناوری شکسته شده است. با منفی شدن  بازار در روز چهارشنبه 26 ژانویه فضای ارز دیجیتال نیز منفی شد.

فضای ارز دیجیتال تمام دستاوردهای خود را در روز سه شنبه از دست داد و بیت کوین و فضای آلت کوین خیلی زود تحت فشار شدید قرار گرفتند. علیرغم نوسانات اخیر بازار، برخی از تحلیلگران بازار همچنان نسبت افزایش قیمت بیت کوین برای سال 2022 خوش بین هستند.

بسیاری پیش بینی کرده بودند که بیت کوین احتمالاً در سال جاری به 100 هزار دلار خواهد رسید. از آنجایی که بیت کوین از بازار سهام ایالات متحده پیروی می کند، اما انتظار نوسانات بیشتری در آینده هست و  به غیر از بیت کوین، آلت کوین ها نیز زیر آب های عمیق شناور خواهند بود.