کاهش 440 میلیون دلاری سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین

کاهش 440 میلیون دلاری سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تسلا و سرمایه گذاری آنها در بیت کوین کاهش یافته است. ارزش سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 با کاهش 440 میلیون دلاری در بحبوحه روند منفی در بازار ارزهای دیجیتال مواجه شده است. شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک بر اساس سوابق گزارش مالی در سه ماهه اول سال 2021 بیت کوین را به قیمت 1.5 میلیارد دلار خریداری کرده است.

این اقدام در راستای تبدیل بخشی از ذخایر نقدی تسلا به بیت کوین بوده است. علاوه بر تسلا، تعدادی از شرکت ‌های بزرگ دیگر از جمله میکرواستراتژی با مدیریت مایکل سیلر، Block Incبه مدیریت جک دورسی و صرافی کوین بیس نیز بخشی از ذخایر نقدی خود را به بیت‌ کوین تبدیل کرده‌ اند.

با این حال بسیاری از شرکت‌ هایی که روی بیت ‌کوین شرط ‌بندی کردند نیز در ماه‌ های اخیر تحت فشار قرار گرفته ‌اند، قیمت بیت ‌کوین در 19 ژوئن 2022 به سطح 17744.9 کاهش یافت که آخرین بار مشاهده بیت‌ کوین در این سطح در نوامبر 2020 بوده است. در پایان ماه ژوئن یا آخرین روز سه ماهه دوم سال جاری نوسانات قیمت بیت کوین باعث شد سرمایه بیت کوین تسلا به حدود 820 میلیون دلار کاهش یابد.

تاثیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بر ارزش سهام تسلا

تسلا دارایی بیت کوین خود را به ارزش 1.26 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2022 ثبت کرد، در حالی که ارزش آن در بازار حدود 1.96 میلیارد دلار بوده است. با این حال، رویه‌ های حسابداری تسلا را از ثبت بازده سرمایه ‌گذاری خود تا زمان فروش باز داشت.

افزایش نرخ بهره و تورم باعث کاهش علاقه به بیت کوین شده است، همچنین قیمت فروش در بحران های بازار ارزهای دیجیتال از جمله سقوط اکوسیستم ترا، شبکه سلسیوس، Three Arrows Capital، Babel Finance، BlockFi، Voyager وCoinFLEX تحت تاثیر قرار گرفته است.

به دلیل شیوع اخیر کووید 19 و قرنطینه شانگهای چین نیز کارخانه مستقر در چین Gigafactory متعلق به تسلا تعطیل شد و در تمام این مدت، شرکت تسلا برای افزایش تقاضا در بازار استراتژی های بسیاری را بکار برده است. با این حال تسلا امسال 44 درصد از ارزش سهام خود را در میان فروش گسترده از دست داده است.

تسلا در سال 2021 به دلیل کاهش ارزش ارز دیجیتال در تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، ضرر 101 میلیون دلاری ناشی از سرمایه گذاری بیت کوین خود را ثبت کرده است. همچنین تسلا پس از فروش بخشی از دارایی های خود در ماه مارس گذشته، 128 میلیون دلار سود کسب کرده است.
 

تگ ها