کاهش 77 درصدی لونا 2 در عرض دو هفته

کاهش 77 درصدی لونا 2 در عرض دو هفته
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه


با وجود اتهامات جدید علیه دو کووان بنیانگذار ترا، اعتماد به اکوسیستم جدید ترا رو به کاهش رفته است، وی همچنین پس از افشا شدن محتویات چت او با تیم توسعه اکوسیستم حساب توییتر خود را خصوصی کرده است. دو هفته پس از راه اندازی مجدد اکوسیستم ترا از طریق ایر دراپ لونا 2، ارزش کوین با 77 درصد کاهش، به پایین ترین سطح خود رسیده است. بر اساس داده های Coingecko، این کوین در حال حاضر با قیمت 4.33 دلار معامله می شود.

اگرچه عملکرد کلی بازار ارزهای دیجیتال در کاهش آن نقش داشته است، اما سطح FUD یا ترس جامعه پیرامون کوین جدید نیز بی تاثیر نبوده است.

اتهامات دو کووان، بنیانگذار اکوسیستم ترا

پیش از این اکانت توییتری FatMan اطلاعاتی در خصوص کلاهبرداری اکوسیستم ترا اعلام کرده است، براساس آخرین اظهارات این اکانت توییتری دو کووان و ترافورم لبز در مورد شبکه جدید اکوسیستم نیز دروغ گفته اند. طبق ادعای ترافورم لبز، این شرکت مالک 42 میلیون لونا به ارزش بیش از 200 میلیون دلار می باشد.

دو کووان بارها اعلام کرده است که ترافورم لبز دارای توکن های جدید لونا صفر است و ترا 2 را در اختیار جامعه قرار داده است. براساس اظهارات اکانت توییتری FatMan این یک دروغ آشکار است. با این حال، همه این ادعاها تاکنون تأیید نشده اند. همچنین تصمیم دو کوون برای خصوصی کردن حساب توییتر خود نیز احتمالا بر ترس های پیرامون اکوسیستم افزوده است.

این اظهارات اولین اتهاماتی نبوده اند که FatMan درباره دو کووان مطرح کرده است. چند روز پیش، او ادعا کرد که محبوبیت و اعتبار کووان به دلیل خویشاوندی و پول بوده است.

به گفته FatMan، بنیانگذار اکوسیستم ترا پس از برنده شدن 5.500.000 دلار کمک مالی Infobank برای اولین استارتاپ خود، Annify، محبوب شد. او افزود که استارتاپ دو کووان بدون داشتن هیچ محصولی کمک هزینه میلیونی دریافت کرده که بدون ارتباطش با Infobank توان دریافت این بودجه را نداشته است.

Infobank، شرکت سرمایه گذاری نسل اول، به عنوان اولین و بزرگترین شرکت بورسی KOSDAQ متخصص و پیشتاز بازار در کره جنوبی می باشد.

در همین حال، مقامات قانونی کره جنوبی در حال تحقیق در مورد ارتباط یکی از کارکنان ترافورم لبز با احتمال اختلاس بیت کوین متعلق به این شرکت می باشند. همچنین تحقیقات گسترده ای در خصوص ارتباط بنیانگذار اکوسیستم ترا، دو کووان با سقوط اکوسیستم ترا در حال انجام می باشد.

لونا 2 تنها نشانه مرتبط با پروژه ترا نیست که به دلیل این اتهامات سقوط کرده است، لونا کلاسیک نیز در حال حاضر 100 درصد از ارزش خود را از دست داده است، قیمت کوین در 24 ساعت گذشته 11.3 درصد کاهش یافته است و امید به بهبود اکوسیستم را کمرنگ تر کرده است.
 

تگ ها