کره شمالی، به آمریکا لقب پادشاه دزدان را داد

کره شمالی، به آمریکا لقب پادشاه دزدان را داد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کره شمالی همیشه سرفصل خبرها بوده نه تنها به دلیل شلیک موشک های بالستیک (که عمو سام (نام مستعار آمریکا) و متحدانش را عصبانی می کند) بلکه به دلیل اشتیاقش برای سرقت ارزدیجیتال های کشورهای دیگر. روز پنجشنبه، (10 فوریه)، تنها چند روز پس از آن که کارشناسان سازمان ملل پیونگ یانگ را به انجام حملات سایبری به صرافی های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان متهم کردند، کره شمالی آمریکا را به سرقت وجوه و ارتکاب جرایم سایبری مخفیانه متهم کرد. به گفته مقامات کره شمالی، ایالات متحده یک پادشاه هک دارای سیستم یکپارچه استراق سمع و متخصص در دزدی مخفیانه است. 

رد ادعاهای سرقت ارزهای دیجیتال سازمان ملل

اگرچه ناظران سازمان ملل به طور خاص به ایالات متحده اشاره نکردند، اما ادعا کردند که این اطلاعات از یک کشور عضو به دست آمده است و همچنین به داده های جمع آوری شده توسط شرکت آمریکایی Chainalysis در مورد حملات احتمالی هکرهای کره شمالی اشاره کردند. به گزارش خبرگزاري EDaily، وزارت خارجه كره شمالي اظهارات اخير ناظران سازمان ملل مبني بر اينكه هكرهاي كره شمالي بيش از 50 ميليون دلار بين سالهاي 2020 تا اواسط سال 2021 سرقت کرده اند را رد كرد. در گزارشی که در سال گذشته منتشر شد، کره شمالی 1.8 میلیارد دلار ارز دیجیتال را از چندین صرافی در سراسر جهان هک کرده است. در سال 2020، کامرسانت گزارش داد که یک سازمان هک معروف به کیمسوکیKimsuky در همه‌گیری کووید-19 با استفاده از روش‌های فیشینگ نیزه‌ای spear-phishing برای سرقت اطلاعات فوق محرمانه از سیستم نظامی روسیه استفاده کرده است.

با استناد به افشاگری های ادوارد اسنودن

کره شمالی ادعاهای دزدی رمزارزها را رد کردو آن را حمله به حاکمیت این کشور دانست، همچنین مقام سخنگوی کره شمالی افزود که واشنگتن از قدرت اپلکیشن های مجازی برای دستیابی به اهداف سلطه گرانه خود استفاده می کند. پیونگ یانگ همچنین مدعی شد که اعترافات ادوارد اسنودن، مشاور سابق اطلاعات رایانه ای آمریکا که فاش کرد آژانس های امنیتی ایالات متحده از مردم خود جاسوسی می کردند همه این ادعا ها را ثابت می کند. کارشناسان در سئول کره جنوبی و واشنگتن آمریکا در سال 2019 ادعا کردند که پیونگ یانگ گروهی متشکل از 30 هکر نخبه را آموزش داده و به آنها دستور داده است تا به صرافی های ارز دیجیتال غربی و متحدان غربی آمریکا نفوذ کنند. در همین حال، گفته می‌شود که پیونگ یانگ راضی به نگهداری نامحدود رمزارزهای خود نیست و کارشناسان کره جنوبی ادعا می‌کنند که آخرین مانع در برابر هکرهای کره شمالی، فروش دارایی‌های رمزنگاری شده سرقتی آنهاست.

تگ ها