کسب مجوز خدمات پرداخت از رگولاتور سنگاپور توسط Crypto.com

کسب مجوز خدمات پرداخت از رگولاتور سنگاپور توسط Crypto.com
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال Crypto.com مجوز پرداخت را از مقامات پولی سنگاپور دریافت کرده است. Crypto.com یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال است که به دنبال گسترش خدمات خود به بازار آسیای جنوب شرقی و در نهایت در سطح جهانی است. مجوز پرداخت ارزهای دیجیتال به شرکت‌ ها در ارائه خدمات دیجیتال بصورت قانونی در سنگاپور کمک می کند.

ارائه دهندگان خدمات پرداخت و سیستم های پرداخت هر دو تحت قانون خدمات پرداخت 2019، قانون PS تنظیم می شوند. سیستم ‌های پرداخت انتقال وجه را بین شرکت ‌کنندگان تسهیل می ‌کنند و تحت قانون PS برای نظارت دقیق ‌تر بررسی و تنظیم می شوند.

همزمان با کریپتو دات کام دو شرکت دیگر Genesis وSparrow Tech مجوز پرداخت را از رگولاتورهای سنگاپور دریافت کرده اند. این مجوز امکان ارائه چندین سرویس پرداخت را برای مصرف کننده فراهم می کند که این خدمات مطابق قانون خدمات پرداخت می باشند.

قانون خدمات پرداخت (PS) یک چارچوب آینده‌ نگر و انعطاف ‌پذیر برای تنظیم سیستم ‌های پرداخت و ارائه ‌دهندگان خدمات پرداخت در سنگاپور می باشد. این قانون تضمین نظارتی و حفاظت از مصرف کننده را فراهم می کند و نوآوری و رشد خدمات پرداخت و فین تک را فراهم می کند.

سنگاپور در مسیر تبدیل شدن به قطب دیجیتال جهانی

براساس اظهارات پیشین مقامات پولی سنگاپور MAS، از آنجایی که سنگاپور قصد دارد به قطب جهانی ارزهای دیجیتال تبدیل شود، دریافت این مجوز خاص سخت خواهد بود. طبق گزارش بلومبرگ، در مجموع چهارده شرکت از دویست شرکت متقاضی موفق به دریافت این مجوز شده اند.

معاون نخست وزیر سنگاپور، هنگ سویی کیت، بر این عقیده است که سنگاپور با بلاک چین و صنعت دارایی دیجیتال سازگار است. او همچنین اظهار داشته که سنگاپور آماده میزبانی از شرکت‌ های مسئول دارایی دیجیتال برای کمک به تسهیل رشد جامعه وب 3 است.

در یک ماه گذشته نیز بسیاری از شرکت‌ های دیجیتال مانند Triple A، Hodlnaut و Paxos مجوزهایی را از رگولاتور سنگاپور دریافت کرده ‌اند. در کنار این شرکت ها حتی یک شرکت سنگاپور به نام چینتای مجوز خدمات بازار سرمایه خود را نیز دریافت کرده است.

علیرغم موضع مثبت سنگاپور در مورد ارزهای دیجیتال، مقامات همچنان نگران حفظ و محافظت از امنیت مالی سرمایه گذاران می باشند.

سنگاپور بهترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. عواملی مانند موقعیت استراتژیک، نیروی کار رقابتی، محیط حامی کسب و کار، و سیاست های اقتصادی آینده نگر، سنگاپور را قادر ساخته تا دروازه جهان به آسیا باشد.

در واقع، سنگاپور به عنوان سیلیکون ولی آسیا در رتبه بندی جهانی KPMG، مراکز نوآوری فن آوری پیشرو شناخته می شود. به گفته شرکت مرکز نو آوری، کشور سنگاپور زیرساخت های پیشرفته فن آوری اطلاعات، حمایت قوی دولتی و قوانین حفاظت از IP، و استعدادهای بکر را ارائه می دهد.

تگ ها